Први који је посумњао у аутентичност слика изложених на изложби у Ђенови био је Карло Пепи, уметнички критичар и стручњак за Модиљанијеве радове. О својим сумњама обавестио је полицију која је одмах почела са истрагом.
Под сумњом су била дела као што су „Портрет Мориканда“, „Портрет Хаима Сутина“, „Женска глава“, „Црвенокоса жена“, „Женски портрет“, „Портрет Мојсија Кислинга“ и „Жена која седи“.
Након јавно изражене сумње Карла Пепија, организатори изложбе су му запретили тужбом за наношење моралне и материјалне штете.
Двадесет и једна слика је била сумњива. Али, како се испоставило касније, само једна од конфискованих слика је била аутентична. Карло Пепи верује да је идентификована група фалсификата који су настали током осамдесетих година прошлог века.
Тренутно су под истрагом кустос изложбе Руди Кјапини, мађарски трговац уметнинама Јожеф Гутман, који поседује 11 лажних слика, као и још једна особа чије име за сада није познато. Руководство „Палацо Дукале“ сарађује са истражитељима и одбацује сваки покушај преваре са своје стране.
Амадео Модиљани је један од најпознатијих уметника са краја XIX и почетка XX века и један од највећих и најзначајнијих сликара експресионизма.