Ваздушне снаге Индије затражиле су информације о борбеним авионима с једним или два мотора, уз важан услов да барем 85 одсто наручених авиона мора да буде произведено у Индији, стоји на њиховој веб-страници. Три четвртине авиона морају да буду једноседи, а преостали двоседи. Рок за слање првих понуда је 6. јула, а када се дуг и компликован процес заврши, са победником конкурса биће потписан уговор вредан најмање 15 милијарди долара, пише портал за војна питања „Џејнс“.
Ова азијска држава, друга најмногољуднија на свету (с популацијом од 1,324 милијарде људи), у набаву нових борбених авиона кренула је још 2007. године, а почетком 2012. прихваћена је понуда француске компаније „Дасо авијација“ за набавку 126 вишенаменских борбених авиона „Рафал“. Међутим, касније су преговори са Французима запели, па је на крају уговорена куповина само 36 тих авиона.
Набавка нових ловаца врло је важна за Ваздушне снаге Индије, које тренутно располажу са 31 ескадрилом борбених авиона од којих свака има 18 летелица, међу њима и застареле МиГ-21 и МиГ-27. Како кажу у државној компанији, потребне су им барем 42 ескадриле како би могли да се носе с претњом коју им потенцијално представљају Пакистан и Кина.
У позиву на слање понуда наведене су техничке спецификације које се траже од нових вишенаменских авиона. Између осталог, морају да имају могућност деловања дању и ноћу и затражене карактеристике маневарских способности, долета, максималног капацитета за ношење оружја и тако даље.
Најважнија ствар у целој причи је већ раније најављено ширење спецификација конкурса тако да укључује и борбене авионе с два мотора. То значи да потенцијалне понуде неће слати само шведски „Сааб (ЈАК 39 Грипен Е/Ф) и амерички „Локид Мартин“ (Ф-16 Блок 70/72), него врло вероватно и француски „Дасо“ („Рафал“), амерички „Боинг“ (Ф/А-18 „Суперхорнет“), а можда и руско Авијацијско производно удружење Комсомолск, које би могло да понуди „Сухој“ Су-30СМ или Су-35С борбене авионе.
Јутарњи лист