На састанку је констатовано да постоји традиција значајне образовне и научне сарадње и указано на потенцијале проширења.
Када је реч о сарадњи у области образовања, размена студента је доминантан облик, па се тренутно више од 300 студената из Србије школује у Русији, док 39 студената из Русије студира у Србији.
Министри су разговарали о могућностима интензивније сарадње на средњошколском нивоу, пре свега кроз центре за математику и језике.
Саговорници су се сагласили да је научна сарадња, која се пре свега одвија кроз Обједињени институт за нуклеарна истраживања у Дубни, на високом нивоу, али да постоје научне области у којима још није успостављена, као и да је на новим облицима сарадње потребно радити у наредном периоду.
Министар Шарчевић је у Москви учестовао и на Међународном салону образовања, који је организован у оквиру Организације за црноморску економску сарадњу.
Скупу су присуствовали и представници Јерменије, Азербејџана, Албаније, Бугарске, Грчке, Молдавије, Румуније и Турске. На скупу су разматране могућности даље сарадње, а усвојена је и Декларација о образовању.
Министарка образовања и науке Руске Федерације Олга Васиљева оценила је да се свет мења веома брзо и нагласила да је од посебног значаја формирање заједничког научног и образовног простора и интегрисаног научног информационог простора у Црноморском региону, као и подршка заједничким пројектима електронског учења.
Шарчевић је посетио и Дипломатску академију МИД у Москви, на којој је имао прилику да на српском језику разговара са студентима.
Реч је о студентима који у оквиру студијског програма уче српски језик. Полазници академије су показали велико интересовање за реформе које спроводи Министарство просвете, науке и технолошког развоја, саопштило је Министарство просвете.
Танјуг