00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
И прадеда Виктора Троицког задужио Србију
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Потпорни зид се обрушио, јер није било одвода за воду

© Tanjug / Dimitrije GollКоридор 10
Коридор 10 - Sputnik Србија
Пратите нас
Потпорни зид на коридору 10 се урушио, јер шпански извођач „Азви“ није направио вертикалне одводне канале, већ је уместо њих хоризонталним препрекама задржавао воду, која је затим покренула клизиште, пише „Блиц“.

Према сазнањима листа, ради се о знатно јефтинијој методи која је договорена са претходним менаџментом предузећа „Коридори Србије“, с Дмитром Ђуровићем на челу, којом се желела постићи уштеда, али је овакав пропуст већ до сада нанео велику штету.

„Блиц“ оцењује да је интересантно да грешку у изградњи није установио ни експерт Светске банке Маринос Скемпас, кога је ангажовала држава, већ су то учинили инжењери предузећа „Коридори“, који су након другог урушавања, по налогу менаџмента, уочили недостатке.

Дневник наводи да ти недостаци указују на то да се одступило од пројектованих решења који могу да изазову не само рушење потпорног зида, већ и оштећење деонице аутопута и пруге, али и еколошку катастрофу Јужне Мораве, која је у подножју.

Тунел Косина 2 на ауто-путу кроз Грделичку клисуру - Sputnik Србија
Потпуно се срушио потпорни зид на Коридору 10

Наводи се да су „Коридори“ и Министарство саобраћаја и грађевине, када је утврђено који су пропусти, затражили њихово отклањање, али и смену главног менаџера шпанске компаније „Азви“ у Србији, што је и урађено. У јуну је уклоњено 400.000 кубика земље, али пошто није одвезена сва земља, поново се урушила конструкција.

Извор „Блица“ из шпанског „Азвија“ тврди да је уклањање влажне земље било значајно у спречавању још веће катастрофе.

„Ово делимично скидање слоја влажне земље спречило је много већу штету која је могла да настане. Да је земља остала, урушила би се читава конструкција, која би нанела штету и ауто-путу који се гради, железничкој инфраструктури, али и Јужној Морави, у којој би сав тај шут завршио“, тврди саговорник листа.

Он додаје да је „у цео случај укључена и Безбедносно-информативна агенција, чији су људи на терену“.

„Они преиспитују да није можда реч о радњама које могу да угрозе безбедност земље. Менаџмент ’Азвија‘ се због ’неповерења Србије према њима‘ обраћао чак и шпанском амбасадору у Београду, који је разговарао са челницима држава“, каже извор „Блица“.

Он наводи да је „крајем јула због овог случаја у Србији боравио директор те шпанске компаније, коме је предочено да ће сви њихови пропусти ићи на њихову штету, а запрећено је чак и раскидом уговора, уколико се пропусти не отклоне“.

„Зато смо ми почели интензивне припреме на изградњи одводних канала, али и ће и цела конструкција потпорног зида морати да се реконструише“, закључује извор.

„Блиц“ подсећа да стручни надзор над овим пројектом обавља конзорцијум „Луис Бергер“ и „Егнатиа Одос“, а финансира га из кредита Европска инвестициона банка.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала