Дачић је, на међународном округлом столу „Појас и пут“ у Скупштини Србије, рекао да је Србија једна од првих земаља која је од самог покретања 2013. године у пуној мери подржала и у континуитету подржава иницијативу „Појас и пут“.
Он је навео да су геостратешки положај и изванредни односи са Кином омогућили Србији да буде значајна тачка на рути „Појас и пут“, укључена у велики број пре свега инфраструктурних пројеката.
„Преко Поморског пута свиле за 21. век Србија ће, иако континентална земља, бити повезана са Кином преко Индијског океана и Егејског мора, од луке Пиреј, пројектом Експресне поморско-копнене линије преко Грчке и Македоније, преко брзе пруге на релацији Београд–Будимпешта, чија изградња је у току, све до централне и северне Европе“, рекао је Дачић.
Додао је да не треба занемарити ни изградњу пратеће инфраструктуре и укључивање нових земаља у пројекат, што ће резултирати повећањем трговинске размене и новим регионалним пројектима у различитим областима.
Како каже, позитивне идеје јесу и биће потпомогнуте финансијским средствима из Фонда „Пута свиле“, који је наменила кинеска страна и која и неразвијеним и земљама у развоју пружа могућност да реализују пројекте од националног интереса.
Дачић је додао да Србију радује могућност да активно учествује у капиталном пројекту који повезује удаљене континенте и регионе, доносећи добробит на глобалном плану.
„Појас и пут ће у историји остати запамћен по позитивном доприносу глобалном повезивању и економском развоју свих земаља учесница“, рекао је Дачић.
Навео је да се „Појас и пут“ од 2013. године, од иницијативе првенствено економског карактера, развио у сарадњу која укључује и области културне, просветне и научно технолошке сарадње, те да ће ближе и чвршће повезивање држава, рад на заједничким пројектима, допринети и јачању безбедносног окружења у којем живимо, посебно имајући у виду нове изазове са којима се свет суочава.
„’Појас и пут‘ је иницијатива која мења слику и мапу света. У складу са глобалном стратегијом повезивања на линији ’Новог пута свиле‘, уцртавају се трасе путева, брзих железница, мостова и електрана, лучке инфраструктуре, индустријских паркова, док се неким пројектима од неприступачних терена стварају главна саобраћајна чворишта“, истакао је Дачић.
Министар рударства и енергетике Александар Антић рекао је на конференцији да је стратешки пројекат „Појас и пут“ највећи и најзначајнији интегративни глобални пројекат.
Антић је рекао да је модернизација пруге Београд–Будимпешта један од најбољих примера инфраструктурног повезивања у региону и да Србија, у сарадњи са Кином, посвећује велику пажњу таквим пројектима, међу којима су и изградња нових аутопутева, енергетских објеката.
„Резултати тих пројеката неће се мерити само у километрима асфалта, тонама челика, већ у јачању сарадње, културној размени, образовању, јачању односа међу народима, који су били део визије председника Кине“, рекао је Антић.
Он је рекао да је Србија међу првим државама препознала значај глобалне иницијативе као формата сарадње и окупљања различитих народа на свим плановима.
„Појас и пут, као и формат сарадње 16 плус 1, Кине и земаља централне и источне Европе, представљају добру прилику са Србију да се развија, јача своју међународну позицију и дубоко верујем да Србија са великом пажњом реализује пројекте који су у интересу нашег народа“, рекао је Антић.
Саветник градоначелника Шангаја Занг Заоан рекао је да је у последњим годинама постигнут напредак у реализацији пројекта „Појас и пут“, између осталог и у Србији и земљама у региону.
„Инвестиције су побољшале сарадњу између Кине и Србије“, истакао је.