00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Руски и амерички ракетни мотори – као дизел и бензинац

© Sputnik / Илья Питалев / Уђи у базу фотографијаРуски ракетни мотори РД-180, произведени у фабрици "Енергомаш"
Руски ракетни мотори РД-180, произведени у фабрици Енергомаш - Sputnik Србија
Пратите нас
Главни конструктор компаније „Енергомаш“ Петар Левочкин рекао је да је поређење карактеристика руског ракетног мотора РД-180 са мотором Илона Маска „раптор“, слично поређењу дизел и бензинског мотора.
Концепт града на Марсу - Sputnik Србија
Припреме за лет на Марс: Овај свемирски брод ће моћи да превезе 100 људи (фото)

„Господин Mаск, пошто није стручњак за технику, не узима у обзир да се у мотору РД-180 за ракете-носаче ’Атлас‘ користе потпуно другачију шему горива — кисеоник-керозин, а то су другачији параметри рада мотора“, рекао је Лавочкин, наводи се на сајту „Роскосмоса“.

Он је навео да је компанија сертификовала притисак у комори мотора РД-180 за сагоревање од преко 280 бара.

Левочкин је саопштио да мотор „раптор“ ради по шеми горива „гас-гас“, због чега притисак од 268,9 бара у комори није необичан.

„У својим моделима за рад по овој шеми поставили смо  ниво притиска у комори за сагоревање да буде већи од 300 бара. А сам параметар притиска у комори није излазна карактеристика мотора, као што је потисак и специфични импулс“, објаснио је он.

У исто време, Левочкин је нагласио да, без обзира на конкуренцију двеју фирма које су произвођачи мотора, „ми као инжењери поздрављамо прве успехе колега из компаније ’Спејс икс‘ у области ракетних мотора‘.

Раније је генерални директор ’Спејс икса‘ Илон Маск изјавио да је мотор „раптор“ на тестирањима побио рекорд у притиску у комори за сагоревање, који је до сада држао руски мотор РД-180. Према речима Маска, „раптор“ је достигао притисак од 268,9 бара, док руски мотор развија притисак у комори за 261,7 бар.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала