Прворазредни културни догађај, балетски спектакл „Посвећење“ на музику Игора Стравинског, а са највећом звездом светског балета у насловној улози — Сергејом Полуњином, најављен је данас на конференцији за медије у присуству ауторског тима и управе Народног позоришта.
Три представе заредом, 7, 8. и 9. марта биће прилика да београдска публика осети део оне еуфорије коју Полуњинова игра оставља широм света — од Лондона, у чијој је Краљевској балетској кући постао најмлађи првак у њеној историји, до свих важних светских дестинација у којима се за плес овог украјинског мага са руским држављанством тражи карта више.
На питање да ли за српску публику спрема неко посебно изненађење, славни уметник за Спутњик каже:
„Није реч о изненађењима. Пре свега, желим да будем искрен пред публиком и да дам све од себе. И тек онда ћемо видети каква ће то представа бити. А овде се ради о моћној музици и врло емотивној кореографији. Волим што наступам у интимном простору, као што је сцена Народног позоришта и сигуран сам да ћу имати интеракцију са публиком.“
Речи Нижинског узете за мото представе „Када игра достигне крешендо, ја више не постојим; постоји само плес“, за Полуњина нису непознаница, нити како се оне „играју“:
„У ’Посвећењу‘ су коришћене различите кореографије Вацлава Нижинског укрштене са британским кореографијама, а постоји и део моје импровизације. Има ту много различитих варијација, има много врста плеса, осећања, уосталом видећете“, загонетно каже балетски уметник.
Познат по концепту „тоталне уметности“, али и као „Л'енфант терибле“ светског балета, Сергеј Полуњин, када је о Србији реч, има другачије ставове и осећања.
Питамо га зашто је свет који је имао на длану у једном тренутку заменио Београдом, у којем је формирао своју базу.
„Живот ме је напросто довео у Србију. Срби су невероватан народ који је увек спреман да помогне. Овде сам осетио нову енергију, осетио сам се добро. Срби су ми се нашли не само у Србији, већ и широм света. А то мора да се цени, јер то су истинске врлине које сам уочио код људи овде. И врло сам захвалан што су ми изашли у сусрет.“
Да је извођење балета „Посвећење“ вансеријски уметнички догађај, посведочила је на конференцији за медије и вд управница Народног позоришта Ивана Вујић, као и директор балета Националног театра Константин Костјуков.
О представи која је инспирисана кореографијом и извођењем Вацлава Нижинског на чувену композицију „Посвећење пролећа“ Игора Стравинског, говорила је кореограф Јуке Оиши, која је истакла да је уместо на историјским чињеницама, комад базирала на емоцијама.
„Желела сам да говорим о осећањима, о његовом унутрашњем бићу и тражила сам управо играча који је харизмом и својом техником сличан Нижинском и — одмах сам се сетила Сергеја. Упознала сам га на фестивалу у Швајцарској, био је тако стидљив, а на сцени је из њега избијала искра. Та дуалност ме је фасцинирала“, објаснила је Оиши.
Цео видео-интервју са Сергејoм Полуњином гледајте ускоро на нашем сајту.