Како преноси „Екапија“, финални извештај је прихватила градска Комисија за спровођење те фазе пројекта.
Сениор инжењер мостоградње и грађевинарства у тој француској компанији Горан Тадић казао је да су генерални пројекат и претходна студија оправданости метроа обухватили елементе предвиђене српским законима и пројектним задатком.
Он је навео да је „Егис“ урадио студију тражње транспортних захтева, предлог урбане интеграције метроа и повезивања са другим видовима градског, приградског и међуградског саобраћаја (воз, БГ воз, трамвај, аутобус, тролејбус) на основу смарт плана из 2016. године и подлога добијених од јавних комуналних предузећа.
„Анализирано је више варијанти за две линије метроа, са предлогом колосека, станица са перонима, технологија изградње ’Кат и Кавер‘, дубоким тунелима, на терену и на вијадуктима. Предложене су ’парк и рајд‘ локације и реорганизација и редукција линија градског саобраћаја“, рекао је Тадић за „Екапију“.
Каже да је рађена и студија организације и управљања у експлоатацији, приказани су потребни системи, електромоторне композиције, енергетски капацитети, радионице и депои.
Извршена је, додаје, процена инвестиционих и експлоатационих трошкова, трошкова одржавања, као и непосредне економске користи.
Према његовим речима, усвојене су следеће трасе: Линија 1, Железник–Миријево, дужине 21,3 км, са 23 станице и Линија 2, Железничка станица Земун–Миријево, дужине 19,2 км, са 20 станица.
„Углавном је предвиђена подземна траса, сем у Макишком пољу, где би траса Линије 1 била на насипу просечне висине два метара. Две линије се укрштају и имају денивелисане подземне станице на Савском тргу, где је омогућен прелаз путника са једне на другу. У Миријеву су планиране паралелне станице за обе линије. Предвиђен је тунел испод Саве за Линију 2. Део Линије 2 на Новом Београду је могуће изградити и на вијадукту“, наводи Тадић.
У првој фази радова би се, каже, вероватно градио део Линије 1 од Железника до Карабурме.
Портал „Екапија“ подсећа да је Влада Србије недавно формирала Радну групу за реализацију пројекта „Изградња београдског метроа“, чији је задатак да с кинеском компанијом „Пауер констракшен корпорејшен оф Чајна“ припреми прихватљива техничка, комерцијална и финансијска решења за реализацију тог пројекта.
„Претпостављамо да се са ’Пауер констракшен корпорејшен оф Чајна‘ разговара о следећим фазама финансирања, пројектовања и изградње метроа“, навео је Тадић.
Крајем децембра 2018. године, наводи „Екапија“, одлуком скупштине Града Београда основано је предузеће за изградњу метроа, а заменик градоначелника Горан Весић тада је изјавио да ће укупна вредност радова износити 3,6 милијарде евра, од чега ће прва фаза коштати 1,3 милијарде евра.