00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:30
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Хрватска набавља „Мираже“ старе 35 година: Шта се крије иза понуде познатог трговца оружјем

© AP Photo / Anjum NaveedПакистански авиони мираж
Пакистански авиони мираж - Sputnik Србија
Пратите нас
Шта се крије иза понуде познатог трговца оружјем Звонка Зубака, који се огласио да Загребу може набавити ескадрилу борбених авиона.

Наиме, реч је о половним апаратима „Мираж“ 2.000 ц/Б произведеним 1984. године, а које су користиле ваздухопловне снаге Бразила, преноси Б 92.

Кршине или добра понуда? Влада у Загребу мора брзо да нађе прелазно решење. Времешни авиони МиГ 21 због истека ресурса морају да иду у музеј, пропао је посао са Израелцима који су били вољни да продају Ф-16 „Барак“. Међутим, САД су стопирале ту продају.

Стари „Миражи“ стигли би већ 2019. године. Потребно је да им се продужи животни век за 2.000 сати. У цену од 75,9 милиона долара, уз 12 летелица, обуку би прошло пет 5 пилота, инжењера и техничара.

JAS 39 Грипен - Sputnik Србија
Хрватска одустала од Ф-16, набавља шведске или јужнокорејске авионе

„Спреман сам помоћи Хрватској својим искуством и нудим брзу, исплативу и реалну набавку ескадриле борбених авиона. ’Мираж‘ 2.000 је у изврсном стању. По укупној цени од 75,9 милиона америчких долара набавља се 12 авиона“, рекао је за „Вечерњи лист“ Звонко Зубак.

Како наводи овај хрватски лист, понуда звучи сензационално, с обзиром на то да се Хрватска већ годинама мучи с набавком ескадриле и с обзиром на то да МОРХ није успео да набави израелске Ф-16 „Бараке“ по цени од 500 милиона долара због противљења САД.

Сада Влада у Загребу настоји да обнови јавну набавку и покрене директне преговоре са Сједињеним Државама и шведским СААБ-ом око набавке Ф-16 или ЈАС-39 „Грипена“.

Зубакова понуда долази „као гром из ведра неба“. Зубак је познати трговац оружјем. За време рата деведесетих, Хрватској је набавио мигове, борбену ескадрилу хеликоптера Ми-24, транспортни Ми-8 и Ми-17 — укупно 53 летелице!

Зубак је своју понуду послао на четири адресе — премијеру Андреју Пленковићу, председници Колинди Грабар Китаровић, министру одбране Дамиру Крстичевићу и начелнику ГС ОСРХ генералу Мирку Шундову. У својој понуди Зубак нуди конкретну помоћ у куповини 12 авиона „Мираж“ од Бразила.

Авиони су, каже, 4. генерације, НАТО компатибилни, произведени 1984. године, са преосталим ресурсом од 150 до 200 од укупно 6.000 сати лета.

Задњи лет на њима је био 2014, након чега су приземљени. Зубак нуди и рок отплате од седам година уз годишњу камату од 1,2 одсто. Понуда садржи 10 једноседа и два двоседа.

Међутим, иза ове понуде стоји једно велико „али“. Наиме, хрватски медији су открили непознате детаље о поменутим авионима.

Хрватској Зубак нуди 35 година старе авионе с потрошеним ресурсима, за које је упитно колико још дуго могу летети и након што им се продуже ресурси. Ти авиони су, након што су 20 година летели у склопу француског ратног ваздухопловства, 2005. године продати Бразилу за 80 милиона евра, што је укључивало и резервне делове, обуку пилота и техничара.

Бразилци су на тим авионима намеравали да лете још пет година, док не набаве нове. Успели су да их користе до краја 2013. године.

Неименовани извор из бразилског ваздухопловства тада је за агенцију АФП изјавио: „Кроз логистичке напоре смо успели да продужимо ресурсе за још две године. Требало је престати са летовима 2011. године.“

Нуди авионе који су продати?

Осим дотрајалости наведених авиона и релативно скромних 35 сати обуке за петорицу пилота, постоји још један велики проблем са Зубаковом понудом. Наиме, пре мање од месец дана, крајем маја, португалски медији су објавили да су ти авиони продани француској компанији „Прокор“ за 452.000 долара.

Није сигурно да ли би Зубак могао осигурати испоруку тих авиона, чак и кад би Хрватска пристала на тај посао. Бразилска аеро-наутичка комисија (ЦАБ) је на својим службеним страницама још 29. априла објавила како је продато девет авиона „Мираж“ 2.000 који су били понуђени на продају.

Наредних дана се очекује одговор хрватског руководства на ову понуду.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала