Чињенице измене снимка потврдио је у филму и немачки стручњак Норман Ритер.
Документарни филм Макса ван дер Верфа, који траје 28 минута и који се бави независном истрагом о паду авиона, објављен је на Јутјубу средином јула. У филму су приказана сведочења малезијског премијера Махатхира Мухамеда и пуковника Мухамеда Сакрија, који је руководио групом истражитеља Владе малезије, као и резултати испитивања наводних снимака преговора које је представила СБУ, које је извела малезијска фирма ОГ ИТ „Форензик сервисиз“. Директор и копродуцент филма је Јана Јерлашова.
„Ово је преправљено. Ниво шума се разликује од овог звучног записа. Видите овај аудио-запис, ниво шумова у том делу се разликује. Овде ниже, а овде више“, рекао је Розен. „Да, то је спајање звука... А овде се може видети толико исечених сегмената. То је јасно, може се видети — недостаје аудио“, додао је аналитичар.
Немачки аналитичар Норман Ритер потврдио је речи стручњака, напомињући да су телефонски снимци били кривотворени помоћу девет засебних манипулација.
„Пронашао сам укупно девет манипулација. Овде има много промена. И заиста сумњам у аутентичност тих снимака“, истакао је Ритер.
У филму се наводи да је начелник Националне криминалистичке службе Холандије Вилберт Паулисен на прес-конференцији 18. јуна изјавио да је извор снимака Служба безбедности Украјине.
Верф и Јерлашова састали су се и са неколико сведока из Доњецке Народне Републике.
Један од сведока је навео да се ракетна опрема, која је, према тврдњама Заједничке истражне групе, испоручена преко украјинско-руске границе 17. јула, налазила у Торезу (70 километара источно од Доњецка) најмање дан или два пре авионске несреће. Он није потврдио да се ради о противваздушном систему „Бук“.
Редитељ је неколико пута молио другог сведока да наведе тачан правац из којег је ракета летела на дан несреће. Жена (сведок) која је живела на мање од два километра од места пада авиона рекла је да је ракета летела из правца села Степановка, које је било под контролом украјинске војске.
Трагедија авиона на лету МХ17
Путнички авион „боинг 777“ компаније „Малезија ерлајнс“, који је летео из Амстердама за Куала Лумпур, срушио се 17. јула 2014. године у близини Доњецка. Нико од 298 путника и чланова посада који су се налазили у авиону није преживео.
Заједничка истражна група (чине је представници Аустралије, Белгије, Малезије, Холандије и Украјине), која под руководством Главног тужилаштва Холандије и без учешћа Русије води истрагу о околностима пада, раније је саопштила да је „боинг“ оборен из ракетног система „Бук“, који припада 53. ракетној бригади Оружаних снага Русије из Курска. Истражна група сматра да је „Бук“ довезен из Русије, а затим враћен. Москва категорички негира те оптужбе.
Кијев је за катастрофу оптужио устанике у Донбасу, који су пак изјавили да немају средства која би могла да оборе авион на тој висини. Без обзира на ратна дејства, Кијев није затварао небо изнад Донбаса за међународне путничке авионе.