Производне траке Фолксвагена од јуче су поновно у погону. Почела је производња аутомобила у творници у Цвицкауу. За око 1.500 радника тиме је окончана пауза због пандемије корона вируса. То је прва творница Фоксвагена која поновно почиње радити на производњи возила у Немачкој, потврдило је министарство привреде у савезној покрајини Саској. У ствари, је то и први немачки погон који поновно производи аутомобиле.
Запосленици су од данас на послу и у творници у Кемницу, а тамо ће производња возила службено кренути од 27. априла, баш као и у Дрездену. Ускоро креће производни процес и у фабрикама у Волфсбургу, Емдену и Хановеру.
Строга правила хигијене
По наводима из централе немачког аутомобилског дива из Волфсбурга, у свим творницама Фолксвагена на снази су строга правила хигијене, односно радници се морају придржавати прописаног растојања од минимално 1,5 метара.
„С готово 100.000 радника у више од 800 подузећа, аутомобилска индустрија је једна од најважнијих бранши саске привреде. Сигнал Фолксвагена, одлука о поновном покретању производње, позитивно ће се одразити на тржиште рада у Саској“, казао је министар привреде те источнонемачке покрајине Мартин Дулиг.
Из Фолксвагена су поручили да би ускоро (од 3. маја) требало да почне радити и Фолксвагенова фабрика у Тенесију (САД).
Дајмлер с губицима
Већ у понедељак, Дајмлер је покренуо производњу мотора у својој творници у Хеделфингену код Штутгарта. Од понедјељка раде и добављачи делова, фабрика камиона у Ворту и Дајмлеров погон у Унтертиркхајму, потврдио је портпарол концерна Јерг Хове.
Он је додао да 1.200 запосленика творнице батерија у Каменцу због короне нису паузирали, а нико до сада није морао прећи на скраћену радну седмицу:
„Радили смо без паузе!“
У првим месецима ове године због корона-кризе драстично је опао промет аутомобилских компанија, преноси „Кликс“.
Дајмлер је потврдио пад оперативне добити за чак 78 одсто (на 617 милиона евра). Око 80 одсто Дајмлерових запосленика у Немачкој (укупно 170.000) тренутно је погођено кризним мерама. Од 6. априла на снази је скраћено радно време.
Пад потражње
Прекид производње у Дајмлеру су образложили и мерама ограничења које је донела немачка влада (заједно са савезним покрајинама) али и глобалним падом потражње за возилима.
У првом кварталу текуће године Дајмлер је продао 477.400 возила своје најважније марке Мерцедес-Бенз, што је за око 15 одсто мање него у истом раздобљу протекле године.