00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Мегапројекат будућности: Русија гради аутопут „Европа - Западна Кина“

CC0 / Pixabay / Аутопут
Аутопут - Sputnik Србија
Пратите нас
На састанку о изградњи међународног транспортног коридора, који је одржао Премијер Русије Михаил Мишустин у компанији ОЕЗ „Алабуга“, означени су репери овог амбициозног програма. Путовање од Казања до Москве за 6,5 сати биће могуће за 4 године.

У Русији почиње реализација највећег пројекта – изградња аутопута Москва-Нижњи Новгород-Казањ. То је део међународног мегапројекта „Европа-Западна Кина“, који се реализује у сарадњи неколико држава: Русије, Казахстана, Белорусије и Кине. На састанку је Премијер РФ Михаил Мишустин рекао, како овај пројекат „има посебан значај за целокупан евроазијски простор“.

Дужина „Новог пута свиле“  је 8,5 хиљаде километара. Од тога више од 2 хиљаде су на руској територији. Аутопут ће обезбедити путовање између 8 највећих области Русије – Московска, Самарско-Тољатинска, Нижњеновгородска и Казанска.

Ефекат новог аутопута

„Пројекат даје регионални импулс у убрзавању развоја. Укупан раст домаћег бруто производа на тим територијама ће бити већи од 500 милијарди рубаља до 2050. године“, - изјавио је премијер. Још један, не мање важан аспект је отварање нових радних места. По речима Мишистина, само ће се на градилиштима отворити више 30 хиљада радних места, и још 130 хиљада у сродним гранама. „То су гране као што су аутоиндустрија, нафтна индустрија, електроника, транспорт, логистика и др.“, - појаснио је премијер.

Уговори „под кључ“

Планирано је да се тендерске процедуре заврше до 10. септембра, како је рекао премијер. Оне ће обухватити конкурсе за избор подизвођача сваке фазе. Том приликом је подвукао: „Обраћам вам пажњу, да је реч о уговорима „под кључ“. Што се тиче финансирања, по речима Мишустина, општи обим ће бити већи од 650 милијарди рубаља.

Министранство транспорта већ ради на пројекту другог крака путева који ће дати нове могућности у повезивању руских територија. „Ту су укључени и коридор Европа – Западна Кина са продужењем трасе до Екатеринбурга. Такође постоји могућност да се коридор продужи на Екатеринбург-Уфа-Самара-Саратов, даље на југ до Волгограда и до Омска“, - рекао је Министар транспорта Евгениј Дитрих.

Од Казања до Москве ће се путовати 6,5 сати при брзини од 130 км на сат.

По „кољцу“ и даље

Сада постоје два пута од Европе до Кине који су дуги. Железницом је потребно око 2 недеље путовања, а морем преко Суецког канала – скоро 1,5 месец.

Аутопут Западна Европа-Западна Кина почиње у Санкт Петербургу води преко Москве-Нижњег Новгорода-Казања-Оренбурга, затим преко територије Казахстана и Кине до града Лианјунганга на обали Жутог мора. Дужина трасе је 8445 км.

„Нови пут свиле“ ће скратити путовање аутомобилом до 10 дана, то ће бити као телепортација.

Маршрута од Москве и даље на југо-исток је још пре годину дана била тема и постојале су две основне трасе. Прву трасу је пројектовала државна компанија „Автодор“ и тај пројекат се назива „Европа - Западна Кина“ (ЕЗК). Алтернативна траса, која се зове „Меридијан“ је пројекат приватне компаније „Руска холдинг компанија“. 

„Меридијан“ је у потпуности приватни пројекат, пут ће бити саграђен паралелно са основним „Европа-Западна Кина“.  Ова траса ће имати исти почетак на граници са Казахстаном, али ће се наставити неколико километара јужније и у односу на прву трасу заобилазиће градове.“, - појаснио је руководилац аналитичког департмана „A Markets“.

Пројекти неће један другог искључити. Могуће је да ће, напротив, допунити један другог. Први пројекат ће повезати велике економске центре: Москву, Санкт Птербург, Казањ, Нижњиј Новгород. Други ће проћи трасом која заобилази велике градове. Самим тим ће се добити додатни импулс за развој нових региона дуж трасе.

И сам Владимир Путин је рекао да треба разрадити обе варијанте.

Градилиште века је већ почело. До финиша је далеко, за сада је извесно која је траса. Овим пројектом ће Санкт Петербург и Казањ сазнати да су близу, а онда ће и Екатеринбург да схвати да ни он није далеко, и Казахстан, па чак и Кина.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала