Другачији погледи Гаспара Ное, Ејбела Фераре и Мишела Франка
Нови филмови аргентинског режисера Гаспара Ное, америчког редитеља Ејбела Фераре и мексичког синеасте Мишела Франка биће приказани у оквиру Главног програма ФАФ-а ван такмичарске конкуренције.
Три нова остварења познатих редитеља, свако на свој јединствени начин, доносе нешто потпуно другачије.
Аргентински режисер Гаспар Ное у сарадњи са Ив Сен Лораном створио је провокативно и авангардно дело „Lux aeterna“, посвећено уметности филма и глумачком умећу са реминесценцијом на друге ауторе, попут Годара и Фазбиндера.
Номинован за награду „Златни медвед“ у Берлину, драма „Сибир“ Ејбела Фераре прати тајанственог и психички оштећеног протагонисту на путу откривања своје истинске природе кроз сурове приказе маште, сећања и успомена.
Награда „Сребрни лав“ на Филмском фестивалу у Венецији припала је остварењу „Нови поредак“ Мишела Франка, овогодишњег добитника „Почасног срца Сарајева“, филмског фестивала у том граду.
Инспирисана таласима грађанских протеста који захватају свет, ова дистопијска драма приказује борбу друштвених класа и увођење војне диктатуре у Мексику.
„Кичма“ Влатка Гилића инспирација 26. ФАФ-а
Визуелни идентитет 26. Фестивала ауторског филма инспирисан је филмом „Кичма“ редитеља и сценаристе Влатка Гилића, премијерно приказаном на Канском фестивалу 1975. године.
„Шире гледано, режија на планети Земљи генерална је проба за смак света. Да ли ће то бити премијера без репризе, то зависи од нас... Мислим да је задатак уметности одлагање те фаталне премијере“, изјавио је својевремено у једном интервјуу Влатко Гилић.
Организатори Фестивала ауторског филма сматрају да се два кључна мотива овог Гилићевог дела — опасно загађење ваздуха у градовима и епидемија непознате болести која се шири — показују дубоко пророчанским у тренуцима глобалне кризе и пандемије коју човечанство ове године проживљава.
Најоригиналнија визија пропасти света
Браћа Буразери, Никола и Ненад Радојчић, урадили су плакат овогодишњег Фестивала ауторског филма као омаж оригиналном плакату филма „Кичма“ пронашавши, заједно са Срданом Голубовићем, председником Савета фестивала, инспирацију у, како су истакли, „најоригиналнијој визији пропасти света“.
„Параноја, отуђеност, гушење и немоћ — све је некако везано за суманути тренутак у коме се човечанство тренутно налази. Борба за било какав покушај стварања и константно навикавање на нове рутине и процесе. Нада да ћемо ускоро упливати у мирне воде и неку добру луку“, изјавио је Никола Радојчић.
Гилићева дела у атомском склоништу МоМе
Филм „Кичма“ биће приказан на Фестивалу ауторског филма.
Већина Гилићевих дела недоступна је широј јавности, а занимљиво је да се чак три његова остварења — уједно и једина ауторска дела из бивше Југославије — налазе у капсули у атомском склоништу Музеја модерне уметности (МоМа) у Њујорку заштићена од потенцијалне нуклеарне катастрофе.
Берлински победник на Фестивалу ауторског филма
На Фестивалу ауторског филма премијерно пред српском публиком биће приказан филм „Зло не постоји“ иранског редитеља Мохамеда Расулофа, награђен „Златним медведом“ на Филмском фестивалу у Берлину, а за Гран при „Александар Саша Петровић“ такмичиће се 12 остварења.
Програм ће обухватити и селекције „Храбри Балкан“, „Банде а парт“, „Acid“, као и „Cinefondation“ са насловима из канске селекције посвећене студентима.
Главно место одржавања фестивала је Комбанк дворана, док ће филмови бити приказивани и у Дому омладине Београда, Југословенској кинотеци, биоскопу „Фонтана“, Центру за културу „Влада Дивљан“, Арт биоскопу Коларчеве задужбине, Установи културе „Стари град“, а због епидемиолошке ситуације неки наслови ће се наћи и на онлајн платформи www.мојофф.нет .