Мазепин има 21 годину и прошле сезоне је водио у Формули 2, док ће наредне прећи у елитни ранг – Формулу 1.
Рус ће возити у тиму Хас, где ће му партнер у првој сезони бити још један дебитант, Мик Шумахер.
Син легендарног Михаела Шумахера и Никита Мазепин представљају својеврсну револуцију у Формули 1, односно покушај Хаса да направи успех са два изузетно млада возача.
Мазепин је и пре дебија у Ф1 успео да доспе на насловне стране светских медија, и то не само због успеха у Ф2.
Тако ће Хас имати сина легенде аутомобилизма у једном болиду, а сина бизнисмена Димитрија Мазепина у другом.
Team-mates, once again 🤝#HaasF1 pic.twitter.com/zaui0N2gbn
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 2, 2020
Димитри Мазепин је један од главних људи „Уралхем групе“ и његово богатсво измерено је на око седам милијарди долара 2018. године.
Оно што је најзанимљивије у његовој причи је што се на интернету не могу пронаћи тачне информације о томе колико Димитри има деце – једни извори тврде двоје, други четворо...
Једино је сигурно тачно да је Никита његов син, који није желео да пође очевим стопама, већ се одлучио на потпуно другачију каријеру – вожњу Формуле 1.
Without my team I wouldn’t be able to even come close to where i am today. I have put a name of every single member of the team and will be wearing this helmet this weekend. Forever thankful @HitechGP 🙏❤️
— Nikita Mazepin (@nikita_mazepin) December 3, 2020
Massive thanks to @BellRacingHQ for getting the helmet done so quickly pic.twitter.com/1gvVqS3ZnX
Први разлог због којег многи не воле Никиту Мазепина је тај што му је многа врата током каријере отворио његов богати отац.
Никита се на тркачкој сцени појавио 2010. године, када је кренуо да се такмичи у картинг првенству.
Како су године пролазиле, руски возач је полако кренуо да напредује и да прелази у више рангове аутомобилизма. Ипак, успеха тада за и даље веома младог возача није било.
У Формулу 3 је ушао 2016. године, али није имао сезону за памћење. Ако не рачунамо дисквалификацију са трке за Велику награду Мађарске због тога што је пребио једног противника.
Future @HaasF1Team team mates battling it out ⚔️@SchumacherMick and @nikita_mazepin pushed each other to the limit last weekend 👊#F2 #RoadToF1 pic.twitter.com/WEKYD1BfNX
— Formula 2 (@FIA_F2) December 2, 2020
На крају 2016. статистика није ишла у његову корист. Возио је 81 трку, а на постољу се нашао само три пута, уз једну победу.
И наредне сезоне Мазепин је возио са не толико успеха, али је највећи заокрет у његовој каријери дошао 2018. године када је прешао у "ГП3" серију.
Сезону је завршио са четири победе и укупно осам подијума, што је било довољно да заузме друго место на крају године и тиме се избори за промоцију у Формулу 2.
Такође је те 2018. први пут имао прилику да се опроба у Формули 1, али само као тест возач екипе Форс Индија.
Ипак, 2019. није била према очекивањима за Руса. Иако је дошао до две пол позиције, ниједном се није нашао на првом месту на крају трке, а сезону је завршио на 18. месту.
Да ствар буде још гора, његов тимски колега те године био је Ник де Фриз, шампион Ф2 те сезоне.
Те године Мазепин је био укључен у још један инцидент, пошто је током трке у Русији доживео судар са једним возачем због којег су обојица завршили ван стазе.
Обојица су морали да буду хоспитализовани, а Мазепин је званично проглашен кривцем удеса и због тога је био кажњен.
ICYMI: Nikita Mazepin was penalised twice during the Feature Race
— Formula 2 (@FIA_F2) December 5, 2020
Including his defensive move on Felipe Drugovich down the pit straight ⬇️#SakhirGP 🇧🇭 #F2
Текућа година, испоставило се последња у Формули 2 та Мазепина, испоставила се као значајан искорак у његовој каријери.
Иако није доминирао, направио је велики скок у квалитету и константности, те сезону завршио на петом месту.
Тај успех остварио је упркос томе што му је победа у белгијском Спа-Франкоршампу одузета јер је током трке Јукија Тсуноду изгурао са стазе, па је кажњен.
Млади Рус то није добро поднео, па је по завршетку трке оборио картон испред којег је требало да се паркира и умало истим погодио Јапанца.
Никита Мазепин иза себе има неспорно успешну каријеру у нижим категоријама, али и историјат понашања које многи оцењују као непримерно.
Такође, кроз каријеру му је увек недостајала константност и његов квалитет је долазио до изражаја тек ту и тамо.
Мазепин је најскорије био на мети критичара због непримерне фотографије коју је окачио на Инстаграм, а у којој је била једна девојка.
"Извињавам се због свог прекршаја и због срамоте коју сам начинио екипи Хаса. Разочарао сам себе и још много људи", навео је Рус.
Оно што љубитељима Формуле 1 највише смета није Никитин квалитет, већ то што неки можда и квалитетнији возачи не добијају прилику. Такође, трачеви су кренули да круже да ће Димитри Мазепин купити Хасов Ф1 тим, што довољно говори о целој ситуацији.
Било како било, Никита ће добити прилику и на њему – и само на њему – ће бити да покаже шта уме и да ли је спреман да се суочи са притиском који доноси Формула 1.
Једино што је сигурно је да ће Хасов Ф1 тим, са Миком Шумахером и Никитом Мазепином, вити изузетно занимљиво гледати наредне сезоне.
► Возач искочио из буктиње: Хорор на трци Формуле 1 /фото, видео/
► Возач Ф1 после стравичног удеса: Сетио сам се Лауде, ставио сам руке у ватру због деце
► Славни руски ММА борац победио Американца и завршио каријеру без пораза /видео/