00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Ауто-пут кроз Грделичку клисуру: Радови на стабилизацији косина непрекидно трају

© Tanjug / DIMITRIJE GOLLТунел Косина 2 на ауто-путу кроз Грделичку клисуру
Тунел Косина 2 на ауто-путу кроз Грделичку клисуру - Sputnik Србија, 1920, 06.02.2021
Пратите нас
Ауто-пут кроз Грделичку клисуру отворен је пре годину и по дана, а радови на стабилизацији косина непрекидно трају. Десна трака је затворена за саобраћај већ неко време.

Пошто су пре два дана из лесковачког одбора Народне странке пријавили да је опет дошло до клизишта на потпорним зидовима у Грделичкој клисури, из „Коридора Србије” је саопштено да не постоје померања на косинама у клисури, нити је активирано клизиште, већ да је реч о спирању површинског слоја материјала, пише „Политика“.

Александар Антић, директор „Коридора Србије”, у понедељак је посетио градилиште и казао да је због обилних падавина и наглог топљења снега дошло до мањег изливања воде и блата у дужини од десетак метара, на десном профилу ауто-пута, који је затворен за саобраћај од октобра 2020, због извођења радова на косини, непосредно изнад трасе ауто-пута.

Јесенас је на том делу пута рађен и асфалт јер је попуцао. Обрушавање потпорних зидова је у више наврата и током градње правило проблеме тако да се са санацијом брда није ни престајало.

Горан Родић, потпредседник Грађевинске коморе Србије рекао је да ће на том путу стално бити проблема јер је земљиште ерозивно и зато би зидови требало да се ојачају.

„Када падну кише, вода се слива, улази у то земљиште и нарушава сигурност. Ако би се појавило клизиште било би опасно. Они и даље побијају микрочипове и стабилизују ту косину, тако да радови у Грделичкој клисури нису ни стали“, објаснио је Родић.

Према његовим речима, да је прихваћено ЦИП-ово решење из идејног пројекта ништа од овога не би било. Њихов решење косине је пренебрегнуто и шпанском извођачу је дато да ради главни пројекат, а ЦИП-ови пројектанти се позивају на одговорност и покрећу се поступци за преиспитивање њихових лиценци, казао је Родић.

Зорана Михајловић потпредседница владе и бивша министарка грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре за време чијег мандата се обрушио потпорни зид у Грделици каже да постојање одговорности за обрушавање може да утврди само суд у судском поступку. Министарство није имало својство пројектанта, инвеститора, извођача, стручног надзора, контролне лабораторије или техничке контроле на изградњи Коридора 10. Сви наведени субјекти имају законом јасно прописане обавезе и одговорности у процесу изградње инфраструктурног пројекта.

„Министарство је у оквиру својих надлежности тражило достављање извештаја од инвеститора, ‘Коридора Србије’, о узроцима обрушавања и обавештење о предлозима мера које ће се предузети за санирање. Коначну одлуку у избору пројектантских опција, прихватању или одбијању предлога пројектантског надзора, увођење нових субјеката у израду пројекта санације (Грађевински факултет) доносио је послодавац, односно ‘Коридори Србије’, као уговорна страна. Коначну цену изградње треба послодавац да утврде након окончаног обрачуна“, казала је Михајловићева која тренутно руководи Министарством енергетике.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала