00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Конструисан за глобални сукоб: Јединствени руски „авион судњег дана“

© Sputnik / Иља Питаљев / Уђи у базу фотографијаВаздушни командни пункт Ил-80
Ваздушни командни пункт Ил-80 - Sputnik Србија, 1920, 07.02.2021
Пратите нас
Оружане снаге Русије ће у блиској будућности добити нове штабне авионе на бази Ил-96-400М далеког домета. Ови ваздушни командни центри су познати и као „авиони судњег дана“.

Како је прецизирано, у овом авиону ће команда и високи званичници земље моћи да организују рад и управљају трупама. Тренутно ту улогу имају авиони Ил-80, који су у војној служби више од 15 година.

Дизајниран за глобални сукоб

Руске ваздушно-космичке снаге располажу са четири оваква авиона које је државна корпорација „Ростех“ направила за Министарство одбране земље на бази Ил-86. Тај ваздушни командни пункт припада другој генерацији таквих авиона.

Ил-80 је направљен за случај глобалног оружаног сукоба. Замишљено је да ове летелице узлећу када нема копнене инфраструктуре или када је онеспособљена због, на пример, напада нуклеарним оружјем.

„То је комплекс јединствен по својим карактеристикама и обезбеђује стратешко управљање свим врстама и родовима Оружаних снага“, рекао је заменик генералног директора „Здружене корпорације за израду инструмената“ Сергеј Скоков.

Појединости – под велом тајне

Друга генерација авиона се одликује „жилавошћу“, смањеном потрошњом енергије и модификованим карактеристикама тежине и величине, тврде њихови творци.

Међутим, не зна се која је опрема инсталирана на њима - то је државна тајна. Зна се само да су авиони опремљени свиме што је неопходно за комуникацију са свим врстама и родовима Оружаних снага, као и управљања њима. Постоје и засебне кабине за путнике високог ранга.

Споља се лако може препознати по „грби“ која се налази на предњој страни трупа иза кокпита.

У случају војне узбуне и одређеног исхода догађаја, највиши командни састав Оружаних снага Руске Федерације укрцаће се у „авион судњег дана“. На дужност ће заједно с њим ступити борбена посада коју чине оперативна група официра Генералштаба и специјалисти техничке групе одговорне за рад специјалне опреме летелице.

„Авион судњег дана“ је опремљен најразличитијим средствима заштите од оружја за масовно уништење и може да обави своју мисију чак и у случају уништења копнене навигационе опреме, као и сателитске комуникације.

Летелица је у стању и да се снабде горивом у ваздуху. Овај авион је први пут полетео давне 1985. године, а од тада је прошао кроз бројне модернизације. Међутим, свака техника има свој ресурс и захтева замену новом – трећа генерација јединственог авиона се већ припрема за пуштање у рад.

Постоји само један пандан - амерички

Специјална техника руског „авиона судњег дана“ је јединствена. Пандани постоје само у Сједињеним Америчким Државама - они су такође направљени за случај нуклеарног рата. Америчка верзија „авиона судњег дана“ је Боинг Е-4Б „Најтвоч“ који је први лет извео 1973. године. Данас америчко ратно ваздухопловство има четири летелице Е-4Б. Поред њих, за ваздушне командне пунктове припремљено је 16 авиона Боинг Е-6 „Меркјури“, који су произведени 1989. године.

У Русији су од 1987. године направљена четири авиона Ил-80. Прва модификација је ушла у Министарство одбране 1992. године.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала