Норвешка обалска администрација (Кyстверкет) је предложила да се тендерски поступак оконча ове године, а да градња почне већ следеће године. План је да тунел у функцији буде 2025. или 2026. године.
Тунел ће бити дуг 1,7 километара и довољно велик за кретање теретних и других већих бродова. Тиме ће се омогућити да се пловилима не саобраћа водама на подручју Стада.
Међутим, бродовима за крстарење неће бити могуће кретање тунелом, јер су превелики.
Конструкторима тунела је на првом месту била безбедност.
У претходних стотину година разматрала се могућност градње тунела, како би се заобишло споменуто подручје изложено ветровима и океанским струјама и опасно за пловидбу.
Према Норвешкој облаској администрацији, Викинзи су пловила транспортовали преко копна да не би морали пловити Стадом. На овом морском подручју неповољни услови за пловидбу могу трајати и по неколико дана.
Колико ће бити значајна градња тунела показује и податак једне бродске компаније да 20 одсто бродова касни због проблема на наведеном морском подручју.
Претпоставља се да ће градња коштати 325 милиона долара, преноси Форбс.