00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Шта отапа земљу: Огромне рупе појављују се широм света

Пратите нас
Земљотреси нису једини узрок појаве рупа и удубљена, познатих као вртаче, какве су се појавиле у Сисачко-мославачкој жупанији после недавних потреса. И други делови света суочавају се са сличним проблемима.

Тако су се високо у кинеским планинама, на хиљаду километара дугом ауто-путу према Тибету, појавили дуги и дубоки расцепи због климатских промена које узрокује отапање слојева земље.

Осим што се на неким местима виде пукотине, на појединим деоницама асфалт се „гужва“, па је пут постао таласаст, а сем саобраћајне инфраструктуре, у опасности су и грађевине попут зграда и кућа.

Кинески научници већ дуже време проучавају промене у тлу и упоређују их са отопљавањем пермафроста, односно стално замрзнутог тла који неки називају и „вечним ледом“. Инжењери се, како је наведено у извештају из априла прошле године, све чешће суочавају са великим изазовима приликом градње и одржавања пута јер се одмрзавање погоршава.

Слични проблеми очекују се и у железничком саобраћају. Зграде, путеви, железнице и цевоводи саграђени на тим подручјима све више су изложени ризику, а челичне, бетонске и асфалтне конструкције пропадају.

Загрева се и црни асфалт

Када се на путу појави расцеп, не може само једноставно да се попуни и тако остави јер јер ће се тло и даље деформисати, преноси „Вечерњи лист“.

Гај Доре са канадског универзитета, који већ дуже време проучава ефекте отапања „вечног леда“ на изграђену инфраструктуру, наводи да климатске промене јесу главни, али нису једини узрок проблема.

Тамни асфалт који се користи при градњи путева упија сунчеву топлоту што додатно убрзава одмрзавање, објашњава Доре.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала