00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Пилот „мига 21“ разбија митове о авионима који нас трују из ваздуха

© pixabay.comАвион, небо, траг
Авион, небо, траг - Sputnik Србија, 1920, 30.03.2021
Пратите нас
Бели трагови који остају на небу иза путничких авиона настају због кондензације, рекао је за РТС бивши пилот „мига 21“ Душан Бирманац. Сад их виђамо чешће, јер је интензитет ваздушног саобраћаја већи и траже се нове руте да би авиони што брже прошли кроз одређени ваздушни простор, додао је Бирманац.

Данима круже приче о цивилним авионима који испуштају отрове изнад Србије. Пилот авиона „миг 21“, пробни пилот, наставник летења Душан Бирманац, говорио је у емисији „Београдска хроника“ о томе шта су бели трагови који остају иза авиона док лете и да ли је могуће да авиони непримећено испуштају хемикалије изнад Србије.

Како је рекао Бирманац, мало људи зна да бели трагови потичу још од краја Другог светског рата, када су авиони летели на великим висинама.

Објашњава да мотори са унутрашњим сагоревањем испуштају издувне гасове у ваздух. Они се у додиру са хладном масом претварају у конденз, исто као и облаци.

На питање зашто чешће виђамо авионе који остављају беле трагове него раније, Бирманац наводи да је интензитет ваздушног саобраћаја повећавао из године у годину.

„Небо је постало засићено, а методе које су контроле летења раније имале су превазиђене“, рекао је Бирманац.

Каже да данас постоје нове методе које олакшавају компанијама да се што краће задрже у ваздуху изнад неке територије и да самим тим емисија гасова буде што мања.

Зато, додаје, можемо да видимо неке авионе ван уобичајених рута.

На питање зашто су трагови некада розе, Душан Бирманац истиче да су и облаци некада розе.

Шта значе бурад у авионима

Прокоментарисао је и фотографију која се појавила на интернету, на којој се види бурад у путничком авиону и која је додатно подстакла теоретичаре завере.

Наводи да је фотографија настала у Берлину и да је у питању прототип „ербаса 350-900“. Објашњава да прототипи морају да прођу фазе тестирања, и да бурићи симулирају терет и путнике.

Истакао је да се у бурићима налазила вода и да је неко злоупотребио фотографије.

Душан Бирманац је велики део радног века провео као пилот ловачког авиона у борбеном дежурству. Каже да систем контроле има две компоненте – контролу летења и дежурну посаду у систему војске.

Када та два система уоче било коју необичну појаву на небу, подиже се дежурна борбена пара да би пресрела летелицу која је неовлашћено ушла у ваздушни простор.

Бирманац каже да тога данас има веома мало, скоро никако, преноси РТС.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала