00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

„200 на сат“: Потписан уговор – брзи возови стижу у Србију

CC0 / Pixabay / Воз
Воз - Sputnik Србија, 1920, 08.04.2021
Пратите нас
Грађани Србије ускоро ће се возити брзим возовима. Наиме, уговор о набавци три електро-моторна воза за брзине од 200 километара на сат потписали су данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и директор продаје за Централну и Источну Европу компаније Штадлер Жељко Давидовић.

Потписивању уговора присуствовали су и амбасадор Швајцарске у Србији Урс Шмид, помоћник министра за железницки сектор Анита Димоски, в.д. директор Србија Воз Југослав Јовић.

„Србија је данас први пут у својој историји набавила возове за брзине до 200 километара на сат, који су намењени за путнички саобраћај на прузи за велике брзине Београд - Нови Сад – Суботица“, изјавио је министар Момировић.

Колико коштају?

Он је навео да су три електро-воза набављена по цени од око 62,2 милиона евра. Додаје да су та три савремена електромоторна воза за брзине до 200 километара на сат набављена у отвореном поступку јавне набавке, потпуности у складу са Законом о јавним набавкама и осталим прописима Србије.

„Једини понуђач који је доставио понуду био је реномирани швајцарски произвођач Штадлер, са понуђеном ценом од 62.197.200 евра са ПДВ-ом“, рекао је Момировић.

Како ће изгледати?

Ради се, објашњава, о три најсавременије, двоспратне електромоторне гарнитуре, изузетног комфора, које носе ознаку Штадлер ЈИШ 200.

„Ово су најсавременији европски возови, одличних перформанси, предивног дизајна, удобни, а укупан капацитет седишта је 316, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. Вај-фај интернет, дисплеји који показују заузетост седишта, мини бар само су неке од погодности које ће бити на располагању путницима“, навео је Момировић.
© Tanjug / ZORAN ZESTICВозови ће саобраћати на брзој прузи Београд - Нови Сад, коју тренутно раде руски и кинески партнери, са домаћим подизвођачима.
„200 на сат“: Потписан уговор – брзи возови стижу у Србију - Sputnik Србија, 1920, 08.04.2021
Возови ће саобраћати на брзој прузи Београд - Нови Сад, коју тренутно раде руски и кинески партнери, са домаћим подизвођачима.

Возови ће саобраћати на брзој прузи Београд - Нови Сад, коју тренутно раде руски и кинески партнери, са домаћим подизвођачима.

Када ћемо моћи да се возимо овом трасом?

Министар истиче да у складу са моделом уговора из конкурсне документације, на који се понуђач сагласио, захтевани рок за испоруку првог воза је 31. октобар ове године, а другог и трећег 31. децембар.

Након потписивања уговора о набавци три брза воза са швајцарском компанијом Штадлер, Момировић је истакао да ће деоница Београд Центар - Нови Сад бити завршена крајем ове године и додао да очекује да ће крајем године почети и прве пробне вожње тим возовима.

„Очекујем и да већ у фебруару следеће године успоставимо комерцијалну линију до Новог Сада“, рекао је Момировић.

Такође, према речима председника Србије Александра Вучића, овај потез возом ће се прелазити за пола сата и по цени од 1.000 динара.

Почетком ове године министар Момировић казао је да ће пруга од Београда до Новог Сада, као приоритетан пројекат, бити завршена до краја 2021, те да ће до тада, путем тендера, бити набављени и брзи возови - они који могу да иду поменутих 200 километара на час, преноси Б 92.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала