На церемонији у петак први пут је представљен прототип борбеног авиона КФ-Икс, званично назван „КФ-21 Борамае“. Говорећи на церемонији представљања, председник Мун Џае-ин рекао је да је „започела нова ера независне одбране“.
KF-X is now known as KF-21 Boramae pic.twitter.com/cQJOewcjII
— Vinod (@VinodDX9) April 8, 2021
Млазни авион, који је развила компанија „Кореа ероспејс индустриз“, у оквиру пројекта вредног 7,9 милијарди америчких долара, најскупљег војног пројекта у земљи до сада, требало би да први пут полети 2022. године, а да буде спреман за акцију у наредној деценији. „Планирамо да распоредимо 40 авиона до 2028. године и укупно 120 до 2032. године“, рекао је председник.
South Korea today held a ceremony to roll out its first prototype of the next-generation KF-X fighter, officially dubbed KF-21 Boramae.
— 희수 (@kimsh0092) April 9, 2021
출격하라 !! pic.twitter.com/YwDbQvN9UW
Пројекат је започет 2015. године и постао је од значајног националног интереса, а у његовом развоју учествовало је 16 универзитета, 11 лабораторија и 553 добављача. Приближно 65 одсто компоненти авиона производи се у земљи, преноси РТ.
Мун је покушао да промени политику војне набавке Јужне Кореје, крећући се ка самосталном развоју што треба да замени куповину америчких авиона и делова. „Кад год нам затреба, можемо да га направимо“, рекао је на церемонији.
Also interesting the snazzy lightshow superimposing various national flags on KFX. Here it's Germany, wink wink nudge nudge. pic.twitter.com/avf3DWPdXS
— Alex Luck (@AlexLuck9) April 9, 2021
Крајњи циљ је да Сеул замени своје старе Ф-4 и Ф-5 борбене авионе са КФ-21 и пронађе иностране купце за свој авион. Пројекат је првобитно подељен са Индонезијом, која је поднела 20 одсто трошкова. Међутим, Џакарта је покушала да смањи учешће у развоју авиона и можда се чак потпуно повуче из пројекта.
Прочитајте и: