Бојанић је то најавио у изјави за Танјуг на почетку дводневне званичне посете Београду током које је данас са министарком рударства и енергетике Зораном Михајловић потписао Меморандум о разумевању у области енергетике.
„Црна Гора и Србија су свакако повезане економски, а да бисмо то поспешили, потребно је изградити железничку и друмску инфраструктуру. Ми смо прву деоницу аутопута Бар-Бољаре привели крају на релацији Смоковац-Матешево. Тај 41 километар, што је најтежа деоница кроз Црну Гору, завршен је са 92 процента, али је било доста кашњења у реализацији“, нагласио је Бојанић.
Додао је како су различити узроци кашњења изградње, као и да је извођача као један од њих навео епидемију.
„На крају смо ипак направили нови договор, и они су се обавезали да до 30. новембра заврше ову деоницу“, рекао је црногорски министар.
Подсетио је да су радови финансирани кредитом Ексим банке Кине и рекао да очекује продужење рокова реализације кредита, јер су услови његовог коришћења поремећени због кашњења радова.
„Према првобитном уговору, требало је да две године ми користимо тај аутопут и наплаћујемо путарину како бисмо могли да отплаћујемо кредит, а ево две године се касни, ушли смо у зону да би требало да плаћамо аутопут, а нисмо га завршили“, објаснио је Бојанић.
Он је најавио да ће на сутрашњем разговору са министром Томиславом Момировићем црногорска страна предложити заједнички рад на завршетку овог ауто-пута.
„То нам је толико важно да ћу сутра имати разговоре са министром Момировићем, јер остаје у Србији деоница од Пожеге до границе с Црном Гором, стотинак километара. У Црној Гори од Матешева, кад се заврши, остаће неких седамдесетак километара и једна од идеја је да сутра отворимо ту тему, да ли можемо заједнички да конкуришемо пред европским фондовима, или некиим другим да то представимо као заједнички пројекат и да тражимо финансирање“, рекао је црногорски министар.
Бојанић је додао да Црна Гора жели и завршетак модернизације пруге Београд-Бар, пре свега због барске луке с којом влада суседне земље, како каже, има озбиљне планове.
„Пруга у залеђу има Луку Бар која је један од највреднијих црногорских ресурса. Са њом имамо значајних планова, и уз то иде железничка пруга која је у доста лошем стању, и то је такође један од приоритета за финансирање из Фонда за Балкан из Европског инвестиционог плана. Видећемо да и реконтрукцију комплетне пруге радимо заједнички“, рекао је Бојанић.
Он је потврдио раније најаве да ће до почетка овогодишње летње туристичке сезоне нова државна авиокомпанија „То Монтенегро“ почети да ради.
Бојанић је навео да је Влада Црне Горе откупила два авиона „ембрајер“ која је Монтенегро ерлајнз закупљивао под врло лошим условма, те да ради на добијању дозвола за летење и преговара о куповини трећег „ембрајера“.
Он каже да тренутно не постоји предлог конкретних мера и услова под којима ће моћи да се иде на Црногорско приморје, али најављује свакако отворене границе.
Објаснио је да је пооштравање противепидемијских мера срачунато да би пао број заражених и Црна Гора постала безбедна за долазак гостију.
„У Србији се вакцинација увелико спроводи, у Црној Гори се на томе ради, и верујемо да ћемо у наредних неколико месеци бити спремни ми да дочекамо госте, а ви да дођете у Црну Гору“, рекао је Бојанић, који очекује да се до тада смири и тренутно узаврела политичка ситуација у Црној Гори. Додао је и да су гости из Србије увек добродошли, без обзира на то какви су били односи међу политичарима.
„Што се тиче протеста и блокада путева, мислим да је то краткорочно и да ћемо можда наћи нека решења како би се свако осећао сигурно у Црној Гори“, закључио је Бојанић.
Прочитајте још: