Он је открио безбедносне карактеристике новог председничког авиона – Ил-96-300ПУ. Како је рекао, летелица је опремљена радарском, радио-техничком, оптичко-електронском и визуелном контролом.
Према речима Попова, значајна промена учињена је захваљујући увођењу система контроле ваздушног простора око летелице.
„Дакле, распоређени систем снага и средстава за извиђање ваздушног простора око летелице сада је много напреднији него раније“, рекао је стручњак.
Како је додао, сва опрема је дуплирана за случај избијања ванредних ситуација, а нека чак и више пута, док је поједина опрема у потпуности замењена другим сличним уређајима.
„Овај авион има четири мотора. Чак и уколико два откажу, авион може летети и високо, и ниско, и маневрисати“, рекао је Попов, истичући да чак и са једним мотором председнички авион може прелетети до 800 километара и мирно се приземљити.
Пилот сматра да главна заслуга за прављење безбедног председничког авиона припада руским конструкторима, односно доктору техничких наука и професору Хенриху Новожилову.
Колико је саопштено раније, прва летачка испитивања новог авиона Ил-96-300ПУ завршена су у фабрици авиона у Вороњежу.
Подсетимо, авион № 1 није само једна летелица, него читав одред који користи не само председник, него и влада Русије.
Прочитајте још: