00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Колико су опасне ракете које је украјинска војска користила у нападима унутар Русије?
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Да ли Кина планира да изгради суперпругу до Америке дугу 13.000 километара?

CC0 / Pixabay / Брзи воз
Брзи воз - Sputnik Србија, 1920, 02.06.2021
Пратите нас
Кина наводно планира да изгради веома брзу железничку пругу дугу 13.000 километара која би повезивала ту далекоисточну земљу са САД, а цена пројекта је око 200 милијарди долара.
Та железничка мрежа пролазила би преко Сибира, затим испод мора кроз Берингов мореуз, па преко Аљаске, канадских територија Јукон и Британска Колумбија, све до главног копненог дела САД.
Када би се та веза успоставила, Кина би могла да настави са изградњом супербрзе железнице до сваког кутка Америке. Према неким проценама, такав пројекат коштао би 200 милијарди долара.
Планови за такву повезаност са САД појавили су се још 2014. године, када су локални медији извештавали како Кина планира да изгради супержелезницу од 13.000 километара. У то време кинески инжењери тврдили су да већ преговарају са руским колегама о почетку изградње те железничке мегалиније уверени да је њена изградња могућа уз постојећу технологију.
Кина је већ направила прве кораке који показују да њихов план и није толико незамислив, наводи портал "ИФЛ сајенс".
Још 2018. године Кина је одобрила изградњу прве светске супербрзе железнице која ће повезивати Шангај са архипелагом који се налази на 77 километара од обале копнене Кине.
Та нова рута имаће и подводни део од 16,2 километра, а на траси ће саобраћати воз који се креће изнад пруге левитирајући помоћу магнета, а који уједно и гурају композицију напред великим брзинама (маглев воз).
Изградња тог пројекта већ је у одмаклој фази.
Међутим, неки критичари су пројекат дуге и брзе пруге отписали као економски застарео, наводећи теретне бродове и ваздушни транспорт као јефтиније опције, а уз то сматрају да је пројекат железница према САД превише компликован, пренеле су Независне новине писање Срне.
Прочитајте још:
 
Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала