00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Хоће ли Русија и Америка успети да се договоре и осигурају стабилност у свету?
16:30
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Најопаснија друштвена мрежа у Америци
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
Застава Србије - Sputnik Србија, 1920
СРБИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Србије

Кинези добили грађевинску дозволу за деоницу Нови Сад – Келебија

© Sputnik / Лола ЂорђевићПотписивање уговора са кинеском делегацијом
Потписивање уговора са кинеском делегацијом - Sputnik Србија, 1920, 28.10.2021
Пратите нас
Кинеске железнице у Србији добиле су данас грађевинску дозволу за наставак изградње брзе пруге у Србији, за радове на деоници Нови Сад – Келебија дугој 108 километара.
Министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић уручио је генералном директору огранка Кинеских железница у Србији Џоу Сину решење о грађевинској дозволи за деоницу Нови Сад – Суботица – државна граница са Мађарском – Келебија.
Председник Србије Александар Вучић је указао да је тај пројекат практично био почетак сарадње Србије и Кине, велики пројекат који је одобрио кинески председник Си.
„То значи да за који дан крећемо у физичку изградњу тог дела пруге која ће да споји Србију са Мађарском и целом западном Европом“, рекао је Вучић.
Поновио је да ће за три месеца возови од Београда и Новог Сада ићи новом пругом, а значај модернизације пруге илустровао је речима, „да је за нас 200 километара на сат, као кад ви у Кини идете маглевом 600 километара на сат“.
Радови се тренутно обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километара на којој раде кинеске компаније „Чајна комјуникејшен констракшен компани“ и „Чајна рејлвеј интернешенел“, као и на релацији Стара Пазова – Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски РЖД Интернешенел.
Пруга од Београда до Новог Сада би, према ранијим најавама, требало да буде отворена за саобраћај до марта.
© Sputnik / Лола ЂорђевићПотписивање уговора са кинеском делегацијом
Потписивање уговора са кинеском делегацијом - Sputnik Србија, 1920, 28.10.2021
Потписивање уговора са кинеском делегацијом
Момировић је решење уручио на пленарном састанку делегације Србије и Кине, који у Палати Србија предводе председник Србије Александар Вучић и државни саветник и министар спољних послова Кине Ванг Ји.
Претходно су Вучић и Ванг имали тет-а-тет састанак.
Шеф кинеске дипломатије је у среду допутовао у дводневну посету Србији.
Комерцијални уговор о модернизацији и реконструкцији мађарско-српске железничке везе на територији Србије за деоницу Нови Сад –Суботица – државна граница (Келебија), вредан 943 милиона евра потписан је 2018. године са конзорцијумом кинеских компанија „Чајна комјуникејшен констракшен компани“ и „Чајна рејлвеј интернешенел“ и Инфраструктуром железнице Србије.
Уговор о кредиту за овај пројекат са кинеском Ексим банком.
Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.
Пруга Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километра и на тој траси биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.
Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисац, Степановићево, Змајево, Бацка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.
Пројекат модернизације пруге Нови Сад – Суботица подразумева примену европских стандарда интероперабилности.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала