Слика слици - највећи европски уметници у Галерији САНУ и Кући легата
© САНУ - Колекција Јована и Весне ПоповићМиодраг Мића Поповић, Откривање Бројгела (1974) - Колекција Јована и Весне Поповић
© САНУ - Колекција Јована и Весне Поповић
Пратите нас
Изложба „Слика слици – европско фигуративно сликарство шездесетих и седамдесетих”, чији су аутори кустоски тим Даниел и Гунар Кваран и кустоскиња Куће легата Дина Павић, биће отворена 16. новембра у Галерији САНУ.
Изложба ће објединити два галеријска простора – Галерију Куће легата и Галерију САНУ и представити публици дела најзначајнијих локалних и европских сликара, представника европске фигурације шездесетих и седамдесетих година прошлог века, међу којима су: Ричард Хамилтон, Жак Монори, Еро, Мимо Ротела, Душан Оташевић, Едвардо Аројо, Алан Жаке, Герхард Рихтер, Миодраг Мића Поповић, Александра Цветковић, Валерио Адами, Владимир Величковић и други.
© САНУ - Музеј савремене уметностиРичард Хамилтон, Ентеријер 1964 / 1965, Музеј савремене уметности Београд
Ричард Хамилтон, Ентеријер 1964 / 1965, Музеј савремене уметности Београд
© САНУ - Музеј савремене уметности
Изложба пружа посетиоцима могућност да виде дела уметника који су у свом стваралаштву користили и фотографију како би бележили друштвене, политичке и културне особености средина у којима су стварали.
За неке од њих фотографија је била „форма цитата из масовне културе“. Уметничке праксе попут поп-арта и фигурације заснивале су се на коришћењу већ постојећих фотографија (из различитих облика периодике), икона популарне музике, филма, политике, односно потрошачког друштва…
© САНУ - Колекција Александра МилојевићаДушан Оташевић, На комунизму лењиновским курсем, 1967, Колекција Александра Милојевића
Душан Оташевић, На комунизму лењиновским курсем, 1967, Колекција Александра Милојевића
© САНУ - Колекција Александра Милојевића
Рефотографисањем, копирањем, техником монтаже, кроповањем, увећавањем, распоредом фигура и композицијом, уметници су проблематизовали широк спектар питања, почевши од питања реалности, преко оригиналности, до система репрезентације у историји уметности.