00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Интермецо“
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Шта се дешава на тржишту нафтних деривата у Србији: Већ је познато шта ће бити са ценама у петак

© Tanjug / ZORAN ZESTICБензинска пумпа у Београду
Бензинска пумпа у Београду - Sputnik Србија, 1920, 11.04.2022
Пратите нас
Генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић оценио је да се у петак неће десити неке велике промене цене дизела и бензина, јер су референтне цене деривата на светском тржишту стабилне.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

„Референтне цене нафте у свету нису пале, али нису ни порасле, него су стабилне, тако да се неће десити неке велике промене ни у петак“, рекао је Мићовић гостујући на РТС-у.

Смиривање на тржишту

Он је објаснио да су референтне цене деривата високе због тога што се праве велике залихе дизела и керозина, с обзиром на то да се очекује интензиван авио-саобраћај током априла и маја.
Мићовић је рекао како се код нас тржиште смирило, тако да више нема повећане тражње за дериватима.
„Последњих недеља, нешто је повећана само куповина дизел горива у односу на претходне године. Ја бих рекао да је то последица чињенице да пољопривредници имају могућност да купују дизел по знатно нижој цени и то по нашој оцени више није гориво које је намењено само пољопривреди. Ту има више горива него што је пољопривреди реално потребно, али је то ситуација коју ће држава у сарадњи са нафтним компанијама разрешити“, рекао је Мићовић.
Он је оценио да важећа уредба о цени деривата не може да стабилизује снабдевање, већ само да држи цене неких деривата под контролом.
„Она доприноси смањењу цене горива, а тако се и зове, а за стабилност је битно да се администрирање што пре склони са тржишта, како би оно могло да одреагује на све промене које се дешавају“, поручио је Мићовић.

Зашто је толико скуп ТНГ?

Високу цену течног нафтног гаса (ТНГ) - која је премашила 100 динара, он објашњава чињеницом да се то гориво производи углавном од природног гаса и да на наше тржиште долази из Русије, Украјине, Пољске и Киргизије.
Мићовић је оценио да је веома важно што ће нафтовод ЈАНАФ остати отворен за Србију, јер највећи део деривата који се троше у Србији долази из „Рафинерије Панчево“, која се снабдева сировом нафтом из јадранског нафтовода.
„Негде око 70 одсто дизела и око 85 процената бензина које се потроши на тржишту Србије потиче из прераде нафте у „Рафинерији нафте Панчево“. Самим тим, сваки поремећај у допремању сирове нафте би био ненадокнадив недостатак, јер немогуће је логистички брзо обезбедити тако велике количине деривата нафте у окружењу“, рекао је Мићовић.
Он се осврнуо на Уредбу о формирању оперативних резерви деривата, за коју је рекао да ће у будућности изазвати повећање цена горива.
„Од 1. јула ће све компаније које су произвођачи и увозници имати обавезу да у сваком тренутку о свом трошку на залихама имају количине на нивоу четири дана своје просечне продаје у последње три године. Тај број дана ће се повећавати из године у годину и доћи ћемо у једном тренутку до 10 дана, што је прилично велика залиха. Ми смо покушали да укажемо да можда није неопходно у тој мери обезбеђивати залихе, зато што ће компаније морати од свог новца да купују и чувају те деривате, што подиже трошкове стављања горива на тржиште“, оценио је Мићовић, пренео је Танјуг.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала