00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Зашто на Амазону нема ниједан мост

CC0 / Justin Aikin, Unsplash / Амазонија
Амазонија - Sputnik Србија, 1920, 01.06.2022
Пратите нас
Река Амазон слови за једну од најдужих река на свету, међутим и поред тога њене обале не спаја ниједан мост.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Амазон је друга најдужа река на свету и представља један од најзначајнихјих водених путева на планети. Такође, садржи највећу запремину слатке воде на свету која представља дом речним делфинима и десетинама различитих врста риба.
Упркос свим овим и многим другим чињеницама постоји једна битна ствар коју Амазон не поседује, а то су мостови. Ако узмемо у обзир да тече кроз Перу, Колумбију и Бразил, као и да у његовом сливу живи више од 30 милиона људи - чини се готово невероватним да преко ове реке не прелази ни један мост.
Поређења ради, само у Каиру постоји девет мостова који прелазе преко Нила. Док је у последњих 30 година преко реке Јангце изграђено преко 100 мостова, а Дунав чија дужина не представља ни половину дужине Амазона има 133 прелаза.

У чему је онда „проблем“ са Амазоном?

Стручњак за мостове са Швајцарског федералног института за технологију, Валтер Кауфман тврди да не постоји потреба за мостом преко Амазона. Ово објашњава чињеницом да река током свог већег дела - од укупно 6.920 километара, вијуга кроз области које су слабо насељене. Другим речима, постоји мало главних путева на које се може надовезати неки мост.
Такође, у градовима и местима која се граниче са реком - чамци и трајекти представљају устаљено средство за превоз робе и људи са једне на другу обалу. Што доводи до закључка да не постоји довољно велика потреба а ни разлог за изградњом мостова.
„Наравно, постоје и техничке и логистичке потешкоће“, приметио је Кауфман. Према његовом мишљењу, Амазон је далеко од идеалне локације за изградњу моста због природних карактеристика саме реке и тла које га окружује.
На пример, пространа мочварна и мека тла која га окружују би захтевала дуге приступне вијадукте и веома дубоке темеље. То свакако не би била исплатива инвестиција кад се узме у обзир количина људи која живи у окружењу и околна инфраструктура.
Такође морају се узети у обзир и променљиве позиције тока реке током годишњих доба са својим „израженим разликама“ у дубини воде, што би додатно отежало изградњу. Иако додаје да ови проблеми нису својствени само Амазону, њихова озбиљност се на овом подручју посебно истиче.

Најближи мост?

Свакако вредан помена је мост који повезује обале његове главне притоке, реке Рио Негро. Назван „Понте Рио Негро“, представља једини прелаз преко било које од његових притока и то тек од 2011. године.
Током 2019. године бразилски председник Жаир Болсонаро је изјавио како жели да изгради мост преко Амазона у оквиру „Пројекта Рио Бранко“. Међутим и после пар година ништа се не дешава по овом питању, а као главни разлог се наводи непрофитабилност пројекта.
И поред помпезних најава политичара о великим градитељским подухватима на Амазону и даље се најпрофитабилнијим решењем сматра превоз робе и људи трајектима и чамцима. Поред новчаног момента и природних ресурса научници сматрају да би изградња мостова и пропратне инфраструктуре, уништила животну средину Амазона која се сматра једним од нејвећих блага на планети, пренела је „Национална географија“.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала