https://sputnikportal.rs/20220923/advokat-skupstina-crne-gore-a-ne-predsednik-ima-poslednju-rec-1143211981.html
Адвокат: Скупштина Црне Горе, а не председник, има последњу реч
Адвокат: Скупштина Црне Горе, а не председник, има последњу реч
Sputnik Србија
Имамо правну ситуацију која нема свој упоредник било где у земљама парламентарне демократије, а чак ни у чистим председничким системима, казао је за ИНФ4С... 23.09.2022, Sputnik Србија
2022-09-23T10:46+0200
2022-09-23T10:46+0200
2022-09-23T10:46+0200
регион
регион
регион – политика
црна гора
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/04/1134011008_0:161:3067:1886_1920x0_80_0_0_97e4697c176c1dd490078fff84724f93.jpg
"Био би прворазредни скандал да сад председник САД Бајден, пошто извесно његова Демократска странка губи од Републиканаца већину у Представничком дому, као и у Сенату, Конгреса САД, распусти комплетан Конгрес само зато што види да губи већину.”, објашњава Бојић.Он истиче да у САД када председник не изда Указ у датом року, то јест, стави суспензивни вето, у САД Конгрес у оба дома (Сенату и Представничком дому) увек мора постићи 2/3. Амарички правни систем је интер алиа и због тога познат као чист председнички, а наш то није.Неко је погрешно узео да је Указ мериторан акт иако се зна да није.Додатно, Влада у техничком мандату тј. којој је изгласано неповерење према чл. 110 ст. 3 Устава изреком каже: Влада којој је престао мандат нема право да распусти Скупштину.Зато не постоји никаква правна могућност полемисања око тог да је контекстуално а с обзиром да је Влада ван мандата и да тим председник Црне Горе нема шта тим Указом промулгисати постоји само 1 и то искључиви титулар права на распуштање Скупштине, а то је већина тј. 41 посланик по чл. 91 ст. 2 Устава.Уколико уследе неуставни акти председника Црне Горе и тиме се створи стање које угрожава уставни поредак, Скупштина по чл. 133 ст. 1 тач. 4 а у вези члана 91 ст. 2 Устава је дужна да уведе ванредно стање како би се тим стабилизовао уставни поредак.
https://sputnikportal.rs/20220922/parlamentarna-vecina-skupila-potpise-pokrece-se-inicijativa-za-smenu-djukanovica-1143205043.html
црна гора
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/04/1134011008_169:0:2898:2047_1920x0_80_0_0_b392a15f2b063d33d9953b31e6100650.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
регион, регион – политика, црна гора
регион, регион – политика, црна гора
Адвокат: Скупштина Црне Горе, а не председник, има последњу реч
Имамо правну ситуацију која нема свој упоредник било где у земљама парламентарне демократије, а чак ни у чистим председничким системима, казао је за ИНФ4С адвокат Владан Бојић.
"Био би прворазредни скандал да сад председник САД Бајден, пошто извесно његова Демократска странка губи од Републиканаца већину у Представничком дому, као и у Сенату, Конгреса САД, распусти комплетан Конгрес само зато што види да губи већину.”, објашњава Бојић.
Он истиче да у САД када председник не изда Указ у датом року, то јест, стави суспензивни вето, у САД Конгрес у оба дома (Сенату и Представничком дому) увек мора постићи 2/3. Амарички правни систем је интер алиа и због тога познат као чист председнички, а наш то није.
Неко је погрешно узео да је Указ мериторан акт иако се зна да није.
Додатно, Влада у техничком мандату тј. којој је изгласано неповерење према чл. 110 ст. 3 Устава изреком каже: Влада којој је престао мандат нема право да распусти Скупштину.
“Указ председника Црне Горе је условљен експлицитно Одлуком Владе, а без те Одлуке Владе потпуно је правно депласиран. Да је то тачно каже ст. 1 чл. 110 где пише да Влади престаје мандат: “Ако Влада изгуби поверење.” То јасно значи да у овом садашњем контексту једино Скупштина, тј. најмање 41 посланика Скупштине Црне Горе има власт да донесе Одлука о распуштању, у правној теорији како се назива и познато као самораспуштање.
Зато не постоји никаква правна могућност полемисања око тог да је контекстуално а с обзиром да је Влада ван мандата и да тим председник Црне Горе нема шта тим Указом промулгисати постоји само 1 и то искључиви титулар права на распуштање Скупштине, а то је већина тј. 41 посланик по чл. 91 ст. 2 Устава.
Уколико уследе неуставни акти председника Црне Горе и тиме се створи стање које угрожава уставни поредак, Скупштина по чл. 133 ст. 1 тач. 4 а у вези члана 91 ст. 2 Устава је дужна да уведе ванредно стање како би се тим стабилизовао уставни поредак.