https://sputnikportal.rs/20230128/azijsko-trziste-velika-sansa-za-srpske-kompanije-i-startape-1150056523.html
Азијско тржиште велика шанса за српске компаније и стартапе
Азијско тржиште велика шанса за српске компаније и стартапе
Sputnik Србија
Министарка науке, технолошког развоја и иновација Јелена Беговић изјавила је данас да се број компанија и стартапа из области ИКТ индустрије у нашој земљи... 28.01.2023, Sputnik Србија
2023-01-28T19:47+0100
2023-01-28T19:47+0100
2023-01-28T19:47+0100
економија
србија – економија
србија
економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111650/56/1116505625_0:100:1920:1180_1920x0_80_0_0_77cbad5dd3fa50f39c01e8958729e5eb.jpg
Конференција „Како успети у Азији из Србије“, која је део НИНЈА тромесечног акцелераторског програма намењеног стартапима у фази интензивног раста, одржана је данас у Београду у присуству представника корпорација, стартапа и државе који су представили могућности које азијско тржиште отвара за српске стартапе и компаније.Беговићева је за Танјуг навела да је циљ овог догађаја да се подржи сарадња дигиталне Србије и Јапанске агенције за међународну сарадњу, а које су пружиле подршку стартапима у нашој земљи.Министарка је додала да је свако тржиште специфично па ће, сматра, програм НИНЈА помоћи људима из стартап заједнице да се припреме за азијско тржиште које се разликује од тржишта у Србији и ЕУ.„Мислим да ће експерти, који ће бити ментори овим компанијама пружити бољу шансу да успеју на врло конкурентном, али опет јако великом и потентном тржишту у Азији“, казала је Беговићева.Истакла је смо привлачењем највећих компанија из ИКТ индустрије држава показали да имамо услове не само за чисту производњу, већ и за отварање истраживачко развојних центара.Како је навела, циљ је да се запосли високообразовани кадар, експерти и да се истовремено привуку стручњаци из целог света који ће препознати нашу земљу као погодну за овакав вид активности.Главни заступник Јапанске агенције за међународну сарадњу (ЈИЦА) на Балкану Масахиро Уеки оценио је да српски стартапи и компаније имају све већи потенцијал, јер је наша земља добро географски позиционирана за повезивање суседних земаља додајући и да може да буде регионални центар за стартапе на Западном Балкану.Директор Иницијативе Дигитална Србија Небојша Бјелотомић подсетио је на истраживање ове организације које је показало да највећи број стартапа своје производе и услуге пласира на домаћем тржишту и да је пословање изван граница наше земље првенствено усмерено на тржиште ЕУ и Сједињених Америчких Држава.Додао је и да је истраживање показало и да се отварање ка тржиштима Азије и Блиског истока у времену када до нас стижу вести о рецесији на западним тржиштима може сматрати оптимизацијом пословања.
https://sputnikportal.rs/20221210/vlada-srbije-sprema-novi-zakon-o-zaposljavanju-stranaca-1147652813.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111650/56/1116505625_108:0:1813:1279_1920x0_80_0_0_b4132fe1f53a201a038d0d694c5aa2ef.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија – економија, србија, економија
србија – економија, србија, економија
Азијско тржиште велика шанса за српске компаније и стартапе
Министарка науке, технолошког развоја и иновација Јелена Беговић изјавила је данас да се број компанија и стартапа из области ИКТ индустрије у нашој земљи стално повећава, да се развијају невероватном брзином и да треба да искористе своје потенцијале пословањем на азијском тржишту, чиме би допринели и привредном расту Србије.
Конференција „Како успети у Азији из Србије“, која је део НИНЈА тромесечног акцелераторског програма намењеног стартапима у фази интензивног раста, одржана је данас у Београду у присуству представника корпорација, стартапа и државе који су представили могућности које азијско тржиште отвара за српске стартапе и компаније.
Беговићева је за Танјуг навела да је циљ овог догађаја да се подржи сарадња дигиталне Србије и Јапанске агенције за међународну сарадњу, а које су пружиле подршку стартапима у нашој земљи.
„Азија је врло моћно и огромно тржиште које треба да отворимо за нашу стартап заједницу како би они пласирали своје производе и услуге на том тржишту са једне стране, а с друге стране на тај начин допринели привредном расту Србије, отварању нових радних места и даљем развоју стартап екосистема“, навела је Беговић.
Министарка је додала да је свако тржиште специфично па ће, сматра, програм НИНЈА помоћи људима из стартап заједнице да се припреме за азијско тржиште које се разликује од тржишта у Србији и ЕУ.
„Мислим да ће експерти, који ће бити ментори овим компанијама пружити бољу шансу да успеју на врло конкурентном, али опет јако великом и потентном тржишту у Азији“, казала је Беговићева.
Истакла је смо привлачењем највећих компанија из ИКТ индустрије држава показали да имамо услове не само за чисту производњу, већ и за отварање истраживачко развојних центара.
Како је навела, циљ је да се запосли високообразовани кадар, експерти и да се истовремено привуку стручњаци из целог света који ће препознати нашу земљу као погодну за овакав вид активности.
Главни заступник Јапанске агенције за међународну сарадњу (ЈИЦА) на Балкану Масахиро Уеки оценио је да српски стартапи и компаније имају све већи потенцијал, јер је наша земља добро географски позиционирана за повезивање суседних земаља додајући и да може да буде регионални центар за стартапе на Западном Балкану.
„Српско друштво стари и тиме дели заједничка друштвена питања са другим развијеним земљама. Питање старења друштва може бити мета решења будућих стартап компанија, а тиме и решења која су применљива и на друге регионе и друштва“, навео је Уеки на конференцији.
Директор Иницијативе Дигитална Србија Небојша Бјелотомић подсетио је на истраживање ове организације које је показало да највећи број стартапа своје производе и услуге пласира на домаћем тржишту и да је пословање изван граница наше земље првенствено усмерено на тржиште ЕУ и Сједињених Америчких Држава.
Додао је и да је истраживање показало и да се отварање ка тржиштима Азије и Блиског истока у времену када до нас стижу вести о рецесији на западним тржиштима може сматрати оптимизацијом пословања.