https://sputnikportal.rs/20230301/uvodi-se-prva-digitalna-vozacka-dozvola-u-svetu-razlog--kazne-a-bice-nosena-u-mobilnom-telefonu-1151705166.html
Уводи се прва дигитална возачка дозвола у свету: Разлог – казне, а биће ношена у мобилном телефону
Уводи се прва дигитална возачка дозвола у свету: Разлог – казне, а биће ношена у мобилном телефону
Sputnik Србија
Европска комисија је 1. марта 2023. године у оквиру законодавног пакета о друмској безбедности предложила увођење јединствене дигиталне возачке дозволе у ЕУ и... 01.03.2023, Sputnik Србија
2023-03-01T20:49+0100
2023-03-01T20:49+0100
2023-03-01T20:49+0100
друштво
саобраћај и инфраструктура
друштво
свет
европска унија (еу)
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111762/84/1117628492_0:104:2000:1229_1920x0_80_0_0_3def04e736e17ee7c28b4d623ce7f9ea.jpg
Нови пакет такође би требало да елиминише некажњивост оних који чине саобраћајне прекршаје у некој другој земљи чланици ЕУ кроз бољу размену информација о почињеним прекршајима и дисквалификацију возача који чине тешке саобраћајне прекршаје, додала је Валеанова, пренео је „Јутарњи лист“.Комисија предлаже увођење дигиталне возачке дозволе да би се олакшало признавање дозвола између држава чланица, олакшала и поједноставила замена или продужење возачке дозволе. Поступак издавања дигиталне возачке дозволе моћи ће да се обави онлајн.То ће бити прва дигитална возачка дозвола у свету. Такође, нова пракса ћеда олакша замену возачке дозволе издате у некој држави која није чланица, али има сличне безбедносне стандарде, за дозволу у ЕУ. Поред дигиталне, коју ће возачи имати у свом мобилном телефону, задржаће се и возачка дозвола у физичком облику.Шта предвиђају законске променеНови пакет за саобраћајну безбедност предвиђа пробно раздобље за младе возаче од најмање две године након полагања испита и правило нулте толеранције на вожњу под утицајем алкохола, такође, за младе возаче. Иако млади возачи чине само осам одсто од свих возача, два од пет смртоносних судара укључују возаче млађе од 30 година.Такође, предвиђају се и промене у обуци и тестирању возача да би се боље заштитили посебно рањиви учесници у саобраћају - пешаци, бициклисти, особе које се крећу на електричним скутерима.Предлог предвиђа и могућност полагања теоретског и практичног возачког испита на матерњем језику у некој другој чланици ЕУ.Предлаже се и да возачи с положеном Б категоријом могу да управљају возилима тешким до 4,25 тона уместо садашњих 2,5 тона ако та возила немају моторе са унутрашњим сагоревањем.У којим случајевима се одузима возачка дозволаКомисија предлаже нову директиву којом би се регулисало одузимање возачких дозвола за тешке саобраћајне прекршаје без обзира у којој су земљи почињени. Сада постоје законске рупе које омогућавају да држављанин једне земље, када му због тешког прекршаја буде одузета дозвола, оде у своју земљу, пријави нестанак и добије нови дозволу.По новом предлогу то више неће бити могуће. У предлогу су наведени тешки саобраћајни прекршаји због којих се одузима возачка дозвола у целој Европској унији. То су прекомерна брзина, за 50 km/h више од допуштене, вожња под утицајем алкохола или дроге као и изазивање смртног случаја или тешких повреда у саобраћају.У складу са новом директивом, држава која је одузела возачку дозволу дужна је да о томе обавестити земљу у којој је дозвола издата.Правила о прекограничном спровођењу саобраћајних казни која су сада на снази помогла су да се осигура да нерезидентни преступници у саобраћају не остану непознати. Упркос томе, у 2019. години око 40 одсто прекограничних прекршаја остало је некажњено, било зато што починилац није идентификован или зато што не постоји начин да се починилац натера да плати.Тај проблем Комисија настоји да реши данашњим предлогом да се надлежним телима допусти приступ националним регистрима возачких дозвола и појача сарадња између надлежних тела у државама чланицама.Садашња правила о прекограничној размени података о почињеним прекршајима покривају преступе попут пребрзе вожње или вожње под утицајем алкохола.Комисија предлаже да се то прошири и на следеће прекршаје: неодржавање довољног размака између возила; опасно претицање; опасно паркирање, прелазак преко једне или више пуних линија, вожња у погрешном смеру; непоштовање правила о ослобађању коридора за хитну помоћ и коришћење преоптерећеног возила.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111762/84/1117628492_112:0:1889:1333_1920x0_80_0_0_87bdae2935faa56cf10b4d579a5262fa.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
саобраћај и инфраструктура, друштво, свет, европска унија (еу)
саобраћај и инфраструктура, друштво, свет, европска унија (еу)
Уводи се прва дигитална возачка дозвола у свету: Разлог – казне, а биће ношена у мобилном телефону
Европска комисија је 1. марта 2023. године у оквиру законодавног пакета о друмској безбедности предложила увођење јединствене дигиталне возачке дозволе у ЕУ и нова правила која ће олакшати наплату саобраћајних казни почињених у некој другој земљи чланици, као и одузимање возачких дозвола.
„Данашњим пакетом намерава се да се поједноставе правила о возачким дозволама и истовремено се прилагоде технолошком и медицинском напретку да би млади возачи били добро обучени“, изјавила је повереник за саобраћај Адина Валеан.
Нови пакет такође би требало да елиминише некажњивост оних који чине саобраћајне прекршаје у некој другој земљи чланици ЕУ кроз бољу размену информација о почињеним прекршајима и дисквалификацију возача који чине тешке саобраћајне прекршаје, додала је Валеанова,
пренео је „Јутарњи лист“.
Комисија предлаже увођење дигиталне возачке дозволе да би се олакшало признавање дозвола између држава чланица, олакшала и поједноставила замена или продужење возачке дозволе. Поступак издавања дигиталне возачке дозволе моћи ће да се обави онлајн.
То ће бити прва дигитална возачка дозвола у свету. Такође, нова пракса ћеда олакша замену возачке дозволе издате у некој држави која није чланица, али има сличне безбедносне стандарде, за дозволу у ЕУ. Поред дигиталне, коју ће возачи имати у свом мобилном телефону, задржаће се и возачка дозвола у физичком облику.
Шта предвиђају законске промене
Нови пакет за саобраћајну безбедност предвиђа пробно раздобље за младе возаче од најмање две године након полагања испита и правило нулте толеранције на вожњу под утицајем алкохола, такође, за младе возаче. Иако млади возачи чине само осам одсто од свих возача, два од пет смртоносних судара укључују возаче млађе од 30 година.
Такође, предвиђају се и промене у обуци и тестирању возача да би се боље заштитили посебно рањиви учесници у саобраћају - пешаци, бициклисти, особе које се крећу на електричним скутерима.
Предлог предвиђа и могућност полагања теоретског и практичног возачког испита на матерњем језику у некој другој чланици ЕУ.
Предлаже се и да возачи с положеном Б категоријом могу да управљају возилима тешким до 4,25 тона уместо садашњих 2,5 тона ако та возила немају моторе са унутрашњим сагоревањем.
У којим случајевима се одузима возачка дозвола
Комисија предлаже нову директиву којом би се регулисало одузимање возачких дозвола за тешке саобраћајне прекршаје без обзира у којој су земљи почињени. Сада постоје законске рупе које омогућавају да држављанин једне земље, када му због тешког прекршаја буде одузета дозвола, оде у своју земљу, пријави нестанак и добије нови дозволу.
По новом предлогу то више неће бити могуће. У предлогу су наведени тешки саобраћајни прекршаји због којих се одузима возачка дозвола у целој Европској унији. То су прекомерна брзина, за 50 km/h више од допуштене, вожња под утицајем алкохола или дроге као и изазивање смртног случаја или тешких повреда у саобраћају.
У складу са новом директивом, држава која је одузела возачку дозволу дужна је да о томе обавестити земљу у којој је дозвола издата.
Правила о прекограничном спровођењу саобраћајних казни која су сада на снази помогла су да се осигура да нерезидентни преступници у саобраћају не остану непознати. Упркос томе, у 2019. години око 40 одсто прекограничних прекршаја остало је некажњено, било зато што починилац није идентификован или зато што не постоји начин да се починилац натера да плати.
Тај проблем Комисија настоји да реши данашњим предлогом да се надлежним телима допусти приступ националним регистрима возачких дозвола и појача сарадња између надлежних тела у државама чланицама.
Садашња правила о прекограничној размени података о почињеним прекршајима покривају преступе попут пребрзе вожње или вожње под утицајем алкохола.
Комисија предлаже да се то прошири и на следеће прекршаје: неодржавање довољног размака између возила; опасно претицање; опасно паркирање, прелазак преко једне или више пуних линија, вожња у погрешном смеру; непоштовање правила о ослобађању коридора за хитну помоћ и коришћење преоптерећеног возила.