https://sputnikportal.rs/20230330/nevezivanje-pojasa-telefoniranje-i-jos-mnogo-toga-tokom-voznje-u-beogradu-belezi-800-kamera-1153352227.html
Невезивање појаса, телефонирање и још много тога током вожње у Београду бележи 800 камера
Невезивање појаса, телефонирање и још много тога током вожње у Београду бележи 800 камера
Sputnik Србија
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић изјавио је данас да у Београду тренутно постоји 800 локација са саобраћајним камерама помоћу којих се... 30.03.2023, Sputnik Србија
2023-03-30T22:11+0200
2023-03-30T22:11+0200
2023-03-30T22:11+0200
друштво
друштво
србија – друштво
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111422/78/1114227891_0:103:1920:1183_1920x0_80_0_0_9d0d05e3453aa1f2f9748b3206730f28.jpg
„Свих 800 локација не раде истовремено, али свакако да полицијски оператери могу у сваком тренутку да користе свих 800 камера. Питање је само да ли оператери прате 10, 50 или 100 локација у том тренутку“, рекао је Окановић Танјугу.Он истиче да камере имају доста широк спектар могућности јер могу да бележе и непрописна скретања, непропуштања пешака, вожњу у супротном смеру, претицање преко пуне линије. Окановић се нада да ће камера бити све више.„У сваком случају, не треба да држите мобилни телефон у руци док возите, не због камера, већ због вас. Треба да имате везан сигурносни појас, јер колико год да сте добар возач, питање је шта је са оним који вам долази у сусрет“, упозорава Окановић.Он наглашава да, према прорачуну ЕУ, трошкови саобраћајних несрећа коштају Србију 600 милиона евра годишње.Он упозорава возаче да се на порталима на којима су камере налази и уређај који пробија одсјај са ветробранског стакла, тако да камера савршено добро и прецизно кроз шофершајбну снима унутрашњост кабине.„Камера види све што возач држи у руци, било да је телефон или сендвич или нешто налик. Сви који мисле да се на тај начин правдају пред судијом, ја им препоручујем да то забораве“, упозорио је Окановић.Он наводи да након што се прекршај евидентира, полиција шаље упит власнику возила који је управљао возилом у том тренутку и на том месту. Уколико власник не да одговарајуће податке у року од осам дана, казна је 100-120 хиљада динара, тако да он саветује да се одговори МУП-у, а онда МУП по пријему оверене изјаве особе која је управљала возилом тој особи шаље прекршајни налог који мора да плати у року о осам дана.Окановић наводи да је казна за невезивање појаса, као и за употребу мобилног телефона 10.000 динара.Окановић каже да практично све полицијске управе уз упит о томе ко је управљао моторним возилом, остављају могућност власнику да уплати казну у року од осам дана, без обавезе да да изјаву ко је управљао возилом, али ипак препоручује да возач пажљиво прочита шта пише на упиту и да ли је та могућност остављена.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111422/78/1114227891_104:0:1817:1285_1920x0_80_0_0_c5e384891deeb2288fbeb7f05466d96c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, србија – друштво, саобраћај и инфраструктура
друштво, србија – друштво, саобраћај и инфраструктура
Невезивање појаса, телефонирање и још много тога током вожње у Београду бележи 800 камера
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић изјавио је данас да у Београду тренутно постоји 800 локација са саобраћајним камерама помоћу којих се може утврдити коришћење мобилних телефона и невезивање појаса.
„Свих 800 локација не раде истовремено, али свакако да полицијски оператери могу у сваком тренутку да користе свих 800 камера. Питање је само да ли оператери прате 10, 50 или 100 локација у том тренутку“, рекао је Окановић Танјугу.
Он истиче да камере имају доста широк спектар могућности јер могу да бележе и непрописна скретања, непропуштања пешака, вожњу у супротном смеру, претицање преко пуне линије. Окановић се нада да ће камера бити све више.
„У сваком случају, не треба да држите мобилни телефон у руци док возите, не због камера, већ због вас. Треба да имате везан сигурносни појас, јер колико год да сте добар возач, питање је шта је са оним који вам долази у сусрет“, упозорава Окановић.
Он наглашава да, према прорачуну ЕУ, трошкови саобраћајних несрећа коштају Србију 600 милиона евра годишње.
„Оно чему сви тежимо, па и МУП када поставља камере, јесте да се спасу животи и смање огромни трошкови, а не да се убирају приходи. За оне који мисле да држава пуни буџет, нека вежу појас и не телефонирају и неће допринети пуњењу буџета“, поручио је Окановић.
Он упозорава возаче да се на порталима на којима су камере налази и уређај који пробија одсјај са ветробранског стакла, тако да камера савршено добро и прецизно кроз шофершајбну снима унутрашњост кабине.
„Камера види све што возач држи у руци, било да је телефон или сендвич или нешто налик. Сви који мисле да се на тај начин правдају пред судијом, ја им препоручујем да то забораве“, упозорио је Окановић.
Он наводи да након што се прекршај евидентира, полиција шаље упит власнику возила који је управљао возилом у том тренутку и на том месту. Уколико власник не да одговарајуће податке у року од осам дана, казна је 100-120 хиљада динара, тако да он саветује да се одговори МУП-у, а онда МУП по пријему оверене изјаве особе која је управљала возилом тој особи шаље прекршајни налог који мора да плати у року о осам дана.
Окановић наводи да је казна за невезивање појаса, као и за употребу мобилног телефона 10.000 динара.
„Има много лепших начина да потрошите 10 хиљада, обрадујте своју децу или вољену особу, потрошите то на неки добар начин, вежите појас и не користите мобилни и уштедите те паре“, поручује он.
Окановић каже да практично све полицијске управе уз упит о томе ко је управљао моторним возилом, остављају могућност власнику да уплати казну у року од осам дана, без обавезе да да изјаву ко је управљао возилом, али ипак препоручује да возач пажљиво прочита шта пише на упиту и да ли је та могућност остављена.