https://sputnikportal.rs/20230426/zasto-menadzeri-i-poslodavci-nece-u-svojim-firmama-generaciju-z-1154803660.html
Зашто менаџери и послодавци неће у својим фирмама генерацију „Z“
Зашто менаџери и послодавци неће у својим фирмама генерацију „Z“
Sputnik Србија
Недавно истраживање показало је да власници предузећа и менаџери не гледају благонаклоно на раднике такозване генерације „Z“, првенствено због тога што им је... 26.04.2023, Sputnik Србија
2023-04-26T22:46+0200
2023-04-26T22:46+0200
2023-04-26T22:46+0200
економија
економија
свет – економија
друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/01/1145454063_0:487:1092:1101_1920x0_80_0_0_fe66274aef1fea8e8e864d6b28fec585.jpg
Генерацијом „Z“ сматрају се људи рођени у периоду од 1997. до 2012. године.Поменуто истраживање спровела је америчка фирма „Ризјум билдер“ на узорку од 1.344 особе. Анкетирани су људи на руководећим позицијама у различитим америчким државама о њиховом искуству рада са онима који су рођени1997. године или касније.Изненађујуће, скоро половина (49 одсто) испитаника изјавила је да је било тешко радити са генерацијом „Z“ све време или већину времена. У међувремену, невероватних 79 одсто испитаника назвало их је генерацијом коју је најтеже имати на радном месту.Високих 59 одсто испитаника је додало да су морали да отпусте запосленог из генерације Z, а 20 одсто послодаваца их је отпустило у року од само недељу дана од датума почетка њиховог рада.Већина менаџера је навела права, недостатак мотивације, труда и продуктивност радника генерације Z као разлоге због којих им је тешко да раде. Неки су рекли да су се радници ове генерације превише лако „увредили“ на примедбе, што је менаџерима пружило још један разлог да их отпусте.„Они мисле да су бољи од тебе, паметнији од тебе, способнији од тебе и рећи ће ти то у лице без икаквог осећаја поштовања или одговорности“, навео је испитаник.Стејси Хелер, главна саветница за каријеру „Ризјум билдера“, изјавила је да су им, будући да се већина радника генерације „Z“ запослила током пандемије, недостајале основе да се прилагоде конвенционалним професионалним поставкама.„Као резултат ковида 19 и образовања на даљину, могуће је да генерацији „Z“ недостаје основа да буду успешнији од старијих генерација на почетним позицијама. Знамо да се са радом на даљину и образовањем, комуникацијске вештине не развијају на квалитетан начин и људи теже да раде самосталније, са што мање контакта“, рекла је она.„Менаџери за запошљавање морају бити свесни тога када интервјуишу генерацију „Z“ за позиције у својој организацији. Овој генерацији ће можда бити потребно више обуке када су у питању професионалне вештине“, додала је она , пренео је „Инвеститор“.С обзиром да већина радника генерације „Z“ тек почиње да ради, таква негативна перцепција међу онима који их запошљавају можда неће бити добра за њихове каријере. Одвојена студија коју је спровела иста америчка фирма показала је да се млади радници већ осећају „изгорело“ и искључено с посла.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/01/1145454063_0:0:1531:1148_1920x0_80_0_0_0162d74476fb9f09cb91cf46dc5fe26f.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, друштво
економија, свет – економија, друштво
Зашто менаџери и послодавци неће у својим фирмама генерацију „Z“
Недавно истраживање показало је да власници предузећа и менаџери не гледају благонаклоно на раднике такозване генерације „Z“, првенствено због тога што им је тешко да раде.
Генерацијом „Z“ сматрају се људи рођени у периоду од 1997. до 2012. године.
Поменуто истраживање спровела је америчка фирма „Ризјум билдер“ на узорку од 1.344 особе. Анкетирани су људи на руководећим позицијама у различитим америчким државама о њиховом искуству рада са онима који су рођени1997. године или касније.
Изненађујуће, скоро половина (49 одсто) испитаника изјавила је да је било тешко радити са генерацијом „Z“ све време или већину времена. У међувремену, невероватних 79 одсто испитаника назвало их је генерацијом коју је најтеже имати на радном месту.
Високих 59 одсто испитаника је додало да су морали да отпусте запосленог из генерације Z, а 20 одсто послодаваца их је отпустило у року од само недељу дана од датума почетка њиховог рада.
Већина менаџера је навела права, недостатак мотивације, труда и продуктивност радника генерације Z као разлоге због којих им је тешко да раде. Неки су рекли да су се радници ове генерације превише лако „увредили“ на примедбе, што је менаџерима пружило још један разлог да их отпусте.
„У нашој организацији, Ген „Z“са којима сам комуницирао може бити исцрпљујуће јер им недостаје дисциплина, а воле да вас изазивају“, рекао је један од оних који су запошљавали људе ове генерације, а цитирала је публикација.
„Они мисле да су бољи од тебе, паметнији од тебе, способнији од тебе и рећи ће ти то у лице без икаквог осећаја поштовања или одговорности“, навео је испитаник.
Стејси Хелер, главна саветница за каријеру „Ризјум билдера“, изјавила је да су им, будући да се већина радника генерације „Z“ запослила током пандемије, недостајале основе да се прилагоде конвенционалним професионалним поставкама.
„Као резултат ковида 19 и образовања на даљину, могуће је да генерацији „Z“ недостаје основа да буду успешнији од старијих генерација на почетним позицијама. Знамо да се са радом на даљину и образовањем, комуникацијске вештине не развијају на квалитетан начин и људи теже да раде самосталније, са што мање контакта“, рекла је она.
„Менаџери за запошљавање морају бити свесни тога када интервјуишу генерацију „Z“ за позиције у својој организацији. Овој генерацији ће можда бити потребно више обуке када су у питању професионалне вештине“, додала је она ,
пренео је „Инвеститор“.
С обзиром да већина радника генерације „Z“ тек почиње да ради, таква негативна перцепција међу онима који их запошљавају можда неће бити добра за њихове каријере. Одвојена студија коју је спровела иста америчка фирма показала је да се млади радници већ осећају „изгорело“ и искључено с посла.