https://sputnikportal.rs/20240107/drzava-daje-2100-evra-poznato-kada-je-isplata-za-zamenu-starih-dizelasa-1166101410.html
Помоћ државе од 2.100 евра за замену старих дизелаша: Када креће пројекат?
Помоћ државе од 2.100 евра за замену старих дизелаша: Када креће пројекат?
Sputnik Србија
Откако је најављен пројекат за замену старих дизелаша, грађани чекају пријаву. Тачније, како је најављено прошле године, држава Србија ће свим пријављенима за... 07.01.2024, Sputnik Србија
2024-01-07T17:20+0100
2024-01-07T17:20+0100
2024-01-08T15:43+0100
економија
економија
србија – економија
аутомобили
рециклажа
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/07/1166102080_0:161:3071:1888_1920x0_80_0_0_15a4fca909007fc8059358798cdf2629.jpg
Иако још није познат тачан датум исплате, нити детаљи око тога како ће тећи овај пројекат, односно када ће бити конкурс, зна се да ових возила у Србији има отприлике око 144.000.Раније је најављено да би исплата требало да крене од 1. јануара ове године. Међутим, пријаве заинтересованих грађана за ову акцију још нису почеле, преноси „Блиц“.Ова акција ће бити реализована упркос кашњењу, а како преноси Бизнис.рс – чека се да Агенција за безбедност саобраћаја донесе Правилник који ће регулисати ову област/акцију. То би требало да се деси веома брзо, након чега ће почети пријаве заинтересованих.Процедура за ову врсту помоћи државе је већ сада прилично јасна. Власник старо возило предаје држави, која ће га рециклирати у складу са свим прописима.Грађани могу да купе половни или нови аутомобил. Практично, могуће је купити аутомобил који није старији од 1. јануара 2015. године и који мора да има Евро 6 мотор. Тако ће половни „голф“ или „пежо“ произведен 2016. године, уместо 11.000 евра, коштати 2.100 евра мање, под условом да се држави на рециклажу да стари дизелаш.Иначе, возила са стандардом евро 1 произведена су у периоду од 1992. до 1993. године. Она са евро 2 мотором имају почетну годину производње 1996. а евро 3 од 2000. године.Са старим моторима 560.000 возилаРеч је о мери из плана државе за смањење загађења ваздуха који је усвојила Влада Србије на предлог Министарства за заштиту животне средине.У Србији има 2,8 милиона аутомобила, док их је 2012. године било 1,8 милиона, што значи да је за нешто више од 10 година регистровано милион нових возила. Половни аутомобили несумњиво предњаче.Од 2,8 милиона, 560.000 је возила са старим моторима, Евро 1, Евро 2 или Евро 3, а то су највећи загађивачи, указао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.„Зато смо предвидели да од 1. јануара 2024. године, укупно 102 милиона евра уложимо у замену 140.000 дизел возила. Држава даје субвенцију од 2.100 евра за замену путничког аута, 2.500 евра за лака теретна возила и 2.900 евра за аутобусе“, рекао је раније ВесићПогледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/07/1166102080_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_27e17784471579b93245aa0a66fb7a34.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, аутомобили, рециклажа
економија, србија – економија, аутомобили, рециклажа
Помоћ државе од 2.100 евра за замену старих дизелаша: Када креће пројекат?
17:20 07.01.2024 (Освежено: 15:43 08.01.2024) Откако је најављен пројекат за замену старих дизелаша, грађани чекају пријаву. Тачније, како је најављено прошле године, држава Србија ће свим пријављенима за ову помоћ државе исплаћивати субвенцију од 2.100 евра за куповину новог возила са мотором евро 6.
Иако још није познат тачан датум исплате, нити детаљи око тога како ће тећи овај пројекат, односно када ће бити конкурс, зна се да ових возила у Србији има отприлике око 144.000.
Раније је најављено да би исплата требало да крене од 1. јануара ове године. Међутим, пријаве заинтересованих грађана за ову акцију још нису почеле,
преноси „Блиц“.
Ова акција ће бити реализована упркос кашњењу, а како
преноси Бизнис.рс – чека се да Агенција за безбедност саобраћаја донесе Правилник који ће регулисати ову област/акцију. То би требало да се деси веома брзо, након чега ће почети пријаве заинтересованих.
Процедура за ову врсту помоћи државе је већ сада прилично јасна. Власник старо возило предаје држави, која ће га рециклирати у складу са свим прописима.
Грађани могу да купе половни или нови аутомобил. Практично, могуће је купити аутомобил који није старији од 1. јануара 2015. године и који мора да има Евро 6 мотор. Тако ће половни „голф“ или „пежо“ произведен 2016. године, уместо 11.000 евра, коштати 2.100 евра мање, под условом да се држави на рециклажу да стари дизелаш.
Иначе, возила са стандардом евро 1 произведена су у периоду од 1992. до 1993. године. Она са евро 2 мотором имају почетну годину производње 1996. а евро 3 од 2000. године.
Са старим моторима 560.000 возила
Реч је о мери из плана државе за смањење загађења ваздуха који је усвојила Влада Србије на предлог Министарства за заштиту животне средине.
У Србији има 2,8 милиона аутомобила, док их је 2012. године било 1,8 милиона, што значи да је за нешто више од 10 година регистровано милион нових возила. Половни аутомобили несумњиво предњаче.
Од 2,8 милиона, 560.000 је возила са старим моторима, Евро 1, Евро 2 или Евро 3, а то су највећи загађивачи, указао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
„Зато смо предвидели да од 1. јануара 2024. године, укупно 102 милиона евра уложимо у замену 140.000 дизел возила. Држава даје субвенцију од 2.100 евра за замену путничког аута, 2.500 евра за лака теретна возила и 2.900 евра за аутобусе“, рекао је раније Весић