00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
И прадеда Виктора Троицког задужио Србију
06:58
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Туристичка организација Србије први пут применила АИ у промотивне сврхе

© Tanjug / NEMANJA JOVANOVICСајам туризма 2024.
Сајам туризма 2024. - Sputnik Србија, 1920, 25.02.2024
Пратите нас
Директор Туристичке организације Србије Марија Лабовић рекла је данас да је на овогодишњем 45. Међународном сајму туризма у Београду први пут примењена вештачка интелегенција у промотивне сврхе Србије и оценила да је посећеност сајму била изузетно добра.
"Имали смо један фото пулт на коме су посетиоци могли да се фотографишу, тако што је вештачка интелигенција скенирала њихово лице и монтирала у склопу фотографија дестинација у Србији, тако да су фотографију могли да понесу као успомену и да им то буде подсетник где могу да се одмарају у Србији", рекла је Лабовићева за Танјуг последњег дана на Сајму туризма у Београду.
Она је подсетила да оно што је свакако такође новост, а са чиме се почело прошле године на Сајму туризма у Лондону, јесте промоција Међународне изложбе ЕXРО која ће се одржати у Београду 2027. године.
"То је заиста догађај од огромног значаја за нашу земљу и туризам наше земље, јер од почетка када смо добили организацију, треба да га промовишемо на прави начин. Са једне стране за промоцију потенцијалних земља учесница, са друге стране, онима који ће доћи да посете тај догађај. За нас је то важно, јер када кажете да сте домаћин ЕXРО то поприлично потврђује репутацију дестинације и у промотивне сврхе за туристе који треба да дођу", рекла је Лабовићева.
Посећеност овогодишњег Сајма је била изузетно добра, навела је онаи додала да је пуно посетилаца било заинтересовано за Халу 4 у којој је Србија.
"С нашим колегама смо имали прилику да на једном месту посетиоцима представимо дестинације у Србији и да им дамо добру идеју где би могли да путују у Србију. За нас је овај Сајам изузетно значајан, јер се на првом месту овде обраћамо домаћој публици. Исто тако је за нас значајан и међународни карактер с обзиром на то да је овде 27 земаља учесница, тако да смо имали прилике да се видимо са партнерима из иностранства", рекла је директор ТОС за Танјуг.

Највише туриста из Турске и Русије

Она је рекла да се континуитет раста долазака страних туриста очекује и ове године.
"У 2023. години у Србији било је више од 4,2 милиона долазака туриста, од тога више од 50 одсто је било иностраних- више од 2,1 милион и то је први пут да смо имали већи број иностраних туриста него домаћих. Када су ноћења у питању имали смо 12,4 милиона ноћења, од којих су 46 одсто реализовали страни туристи", рекла је Лабовићева и подсетила да је раније тај проценат био више у корист домаћих туриста- 65 одсто.
"Највише нам странаца према ноћењима долази из Турске и Русије, када се говори о Западној Европи из Немачке, а традиционално када су далека тржишта у питању у топ пет из Кине. Из године у годину најмногобројнији су из окружења- БиХ, Црне Горе, Бугарске, Румуније, Северне Македоније", рекла је Лабовић за Тањуг.
Поред Кине, за Србију је значајно тржиште САД, када се говори о далеким тржиштима.
"Они су нам врло близу да уђу у топ 10 по броју ноћења, а у топ 10 су потрошњи као туристи у Србији. Узмајући у обзир директне летове, то је наша предност, поред лета за Њујорк имамо и за Чикаго и очекујемо да имамо пораст туриста из САД и ове године", рекла је Лабовићева.

Бање и планине биле најинтересантније на сајму

Највише пажње на овогодишњем сајаму привукле су бањски и планински центри.
"Наши туристи генерално бораве у бањама и планинским центрима. Тако да свакако је увек интересантан Златибор, Копаоник и Стара планина, Сокобања и Врњачка бања. Све бање око Куршумлије, затим Луковска бања, Пролом бања, врло је тражена Врдник, Ковиљача и Рибарска бања. Бање су прилично атрактивне током читаве године и током јануара и фебруара попуњеност је била изузетно добра, као и на планинама", рекла је Лабовићева.
Директор Туристичке организације Србије додала је да иако температуре нису биле изузетно ниске, Скијалишта Србије успевају да оснеже стазе у планинским центрима.
"Прошле године је било више изазова да буду оснежене због временских услова, ове године је ситуација боља и очекујемо да ће бити добра зимска сезона", рекла је она.
Овогодишња земља партнер је Грчка, а како је Лабовићева рекла, сарадња са овом земљом је изузетно добра и ова земља је увек интересантна нашим туристима.
"Оно што је за нас важно је да и ми бележимо број долазака и ноћења туриста из Грчке. Прошле године 70.000 туриста је било из Грчке, што их ставља на 13. месту по броју долазака иностраних туриста. Искористили смо да са партнерима из Грчке одржимо низ састанака, а и министри две земље су се састали. Турсти из Грчке воле да долазе у Београд, али у наше планинске центре и све више су им интересантне и бање", рекла је она.
Међународни Сајам туризма одржава се још данас, а отворен је за посетиоце до 18 часова. Цена појединачне карте је 500 динара, групне за више од осам особа је 400 динара.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала