00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Фестивал ауторског филма
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Свет настао испод Гогољевог шињела
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Невидљиво дете у главној улози: „Оливер Твист“ поново на сцени

© Фото : Принтскрин/ЈутјубОливер Твист
Оливер Твист - Sputnik Србија, 1920, 18.03.2024
Пратите нас
Представа „Оливер Твист“ према капиталном делу Чарлса Дикенса, у адаптацији Милене Деполо и у режији Милана Караџића после шест година се враћа на сцену Позоришта „Бошко Буха“ у измењеној глумачкој подели.
„Оливер Твист“ је имао премијеру 2018. године, што је трећа поставка овог дела у Позоришту „Бошко Буха“.
„Наишла је пандемија вируса корона која је све отежала, у којој смо изгубили Ненада Нанадовића који је играо у овој представи и чији су ученици били већи део поделе. Зато ова представа дуго није била на репертоару“, каже Милена Деполо.

Невидљива деца

Деполо подсећа да се „Оливер Твист“ сматра првим романом у коме је главни јунак дете:
„Дикенс је био велики борац за социјалну правду и указује на социјалне неправде, тежак положај деце у викторијанском добу. То се налази у центру романа. На први поглед се чини да је третман деце данас другачији, да се ми чак и превише бавимо децом и да су деца центар света, међутим и даље постоје невидљива деца као у 'Оливер Твисту' и желимо да на њих подсетимо у овој представи“, истиче Деполо.
Она за Спутњик каже да јој је најважније било да у први план комада стави управо тежак живот деце:
„Наша публика и деца која играју у представи живе леп живот, али ми је важно да се сетимо деце која не живе тако, а има их много и код нас и широм света. Не заборавимо колико се ратова тренутно води и да многа деца немају права ни на елементаран живот. Мени је битно што ова прича у себи има елемент који оснажује младог гледаоца и даје му наду, да иако се налази у тешким околностима, на крају може да дође до срећног завршетка“.
© Sputnik / Марија Јаковљевић„Оливер Твист“ сматра првим романом у коме је главни јунак дете
„Оливер Твист“ сматра првим романом у коме је главни јунак дете - Sputnik Србија, 1920, 18.03.2024
„Оливер Твист“ сматра првим романом у коме је главни јунак дете

Како дете може само од себе да буде лопов

Свака велика прича, напомиње, има универзалну вредност, али одлучили су да направе мали помак ка савременом тренутку:
„Највећа промена у односу на роман је у лику Роуз. Она је у роману мало старија, према Оливеру се понаша као тетка што ће се испоставити да и јесте. Код нас Роуз је девојчица која, у тренутку када Оливер бива оптужен за крађу, изговара - Како дете може само од себе да буде лопов? Тешко да би нека одрасла особа у викторијанско доба то изговорила. Тада ће остали ликови схватити да га лоповом чине друштвене околности и неки не тако добри људи. То би био данашњи угао гледања на ову причу“.
Редитељ Милан Караџић подсећа да је и сам Дикенс као десетогодишњи дечак морао да ради у фабрици креме за ципеле:
„Отац му је био ухапшен, нису могли да плаћају дугове. То је немилосрдно време рађања капитализма и велике злоупотребе деце, али поред те мрачне приче, у Дикенсовом делу има пуно црнохуморних елемената. Фејгин је с једне стране оличење зла, а са друге симпатичан чикица који их учи крађи кроз игру. Они се играју и немају свест да краду, да је то нешто лоше. Има и сарказма и црног хумора и мислим да ће то привући младу публику одличној причи са срећним крајем“.

Деца играју главне улоге

У великом ансамблу игра више од тридесеторо деце, узраста између 10 и 16 година, који су полазници Школе глуме и говора Омладинског позоришта Дадов, Дечје драмске групе Радио Београда, Школе глуме Снежане и Ненада Ненадовић, школе глуме Први кораци и УМС школе за таленте.
Њихове старије колеге истичу да су сви велики заљубљеници у позориште, пуни жара и жеље, те да је њихово само да им својим искуством помогну да изнесу своју причу.
Оливера Твиста у алтернацији играју Ђурађ Миловановић, Вељко Вујовић и Алекса Микић, Фејгина игра Немања Оливерић, Ненси Теодора Ристовски, Сајкс је Милош Влалукин, господин Бамбл Марко Гверо, а госпођа Корни Катарина Гојковић.
У подели су и Марко Павловић (Монкс), Бранислав Платиша (Господин Гримвиг), Ђорђе Кадијевић (Боби), Владимир Тешовић и Александра Симић играју по неколико улога, Марко Јањић је заменио Ненада Ненадовића у улози Браунла, а у улози Роуз смењиваће се Тара Думоњић и Милица Радоњић….

Почиње реконструкција Бухе

Премијера представе „Оливер Твист“ заказана је за 26. марта у 20 часова, а за децу 30. марта у 12 сати на сцени Театра „Вук“.
На питање када ће се „Оливер Твист“ играти на матичној сцени Позоришта „Бошко Буха“, које је већ девету годину измештено из своје куће и чека реконструкцију, директора Маша Михаиловић каже да су тендери готови, потписан је уговор са извођачем радова и очекује да радови почну 15. априла.
„Предвиђено је да радови трају 500 дана, али да трају и две године, бићемо срећни“, додала је она.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала