https://sputnikportal.rs/20240423/gradnja-veka-pet-decenija-bajkalsko-amurske-zeleznice--jedne-od-najduzih-u-svetu--1171384230.html
Градња века: Пет деценија Бајкалско-амурске железнице – једне од најдужих у свету
Градња века: Пет деценија Бајкалско-амурске железнице – једне од најдужих у свету
Sputnik Србија
Пре педесет година у Совјетском Савезу почела је градња Бајкалско-амурске магистрале (БАМ). Она пролази кроз тешко доступне пределе источног Сибира и руског... 23.04.2024, Sputnik Србија
2024-04-23T07:25+0200
2024-04-23T07:25+0200
2024-04-23T13:38+0200
русија
русија
русија – економија
железница
спутњик објашњава
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/04/16/1171383347_0:0:3040:1711_1920x0_80_0_0_9fc17149a30f5eed084aeab570b8084f.jpg
Укупна дужина пруге од Тајшета (Иркутска област Русије) до Совјетске Гавањи (Хабаровски крај Русије) износи 4.300 километара, а са огранцима и прикључним линијама – 5.600 километара.БАМ пролази кроз три временске зоне и шест субјеката Русије – Иркутску и Амурску област, Бурјатију и Јакутију, Хабаровски и Забајкалски крај.Железничка пруга повезује више од 280 железничких станица и пролази кроз 63 града и села. Такође прелази преко 11 река: Ангару, Лену, Амур, Зеју, Витим, Олекму, Селемџу и Буреју. Магистрала укључује 4.242 вештачке инжењерске конструкције (велики и мали мостови, пропусти и слично.). БАМ се пружа кроз пет најтежих сеизмичких подручја у којима земљотреси достижу јачину и до 10 степени Рихтера. Магистрала пролази преко седам планинских ланаца, а због захтевног терена, више од 30 километара железнице пролази кроз тунеле. Највиша тачка преко које се БАМ пружа је на 1.323 метра надморске висине – Мурурински превој. Такође, преко 1.000 километара железнице налази се у подручју трајног мраза.Почетак изградњеЦентрални комитет Комунистичке партије Совјетског савеза и Савет министара СССР 1974. године издао је декрет „О изградњи Бајкалско-амурске железнице“. На 17. састанку Комсомола (Свесавезни лењински комунистички савез омладине) у Москви 23. априла исте године БАМ је проглашен за савезни пројекат. Главни градитељи су били комсомолци и изградња железнице трајала је десет година.Главни дио БАМ-а, дужине 3.145 кмилометара, грађен је истовремено у шест праваца: од станице Лена ка истоку; од станице Тинда ка истоку и западу; од станице Нови Ургал ка западу и истоку и од станице Комсомољск на Амуру ка западу.Уз пругу су истовремено грађена нова насеља и инфраструктура.Трошкови изградње БАМ у ценама из 1991. године износили су 17,7 милијарди рубаља. То је био најскупљи инфраструктурни пројекат у историји СССР-а.Укупан број људи који су учествовали у градњи пруге од 1974. до 1984. године премашило је два милиона. У изградњи су учествовали представници 108 националности, 13 република СССР-а и 22 аутономне републике Руске Совјетске Федеративне Социјалистичке Републике.Значај пројектаБајкалско-амурска магистрала је симбол радног подвига старијих генерација, који је допринео стварању темеља данашње привреде земље.То је пројекат без преседана у смислу развоја и насељавања нових територија земље, које имају значајан производни и привредни потенцијал.Током изградње БАМ-а основана су 63 нова насеља, укључујући три нова града: Северобајкалск, Тинда и Февраљск. Укупан број становника у регионима кроз које је прошла железница у моменту завршетка радова 1984. године износио је милион људи. Те градове су насељавали углавном железничари, што је случај и данас.Без Бајкалско-амурске магистрале данас Русија не би имала исте могућности на тржишту енергената. У савременим условима, БАМ је постао саставни део транспортног система руске привреде.Модернизација и развојОд 2013. године компанија „Руске железнице“ спроводи низ приоритетних мера за развој железничке инфраструктуре Источног полигона, чији значајан део чини БАМ.Превозни капацитет Бајкалско-Амурске магистрале од почетка модернизације повећан је скоро три пута – са 14,4 милиона тона у 2012. на 41,6 милиона тона у 2024. години.Пројекат развоја Источног полигона даје значајан допринос расту БДП-а земље и ствара домаћу потражњу за производима металуршке, инжењерске, грађевинске и других индустрија. Поред тога, реконструкција БАМ-а и Транссибирске железнице убрзаће развој Далеког истока и источног Сибира. Велики пројекти реконструкције обезбедиће посао за становништво.У оквиру пројекта ствара се фундаментално нова, квалитетна железничка инфраструктура уз коришћење најнапреднијих техничко-технолошких решења.Развој Бајкалско-Амурске магистрале не само да омогућава значајно повећање извозних и транзитних могућности Русије на истоку, већ и потпуно враћање реализацији пројеката за развој највећих налазишта која се налазе у зони БАМ-а.Еколошка одговорностДанас, приликом реализације пројекта модернизације БАМ-а, компанија „Руске железнице“ посвећује велику пажњу очувању локалних природних екосистема и усклађености са еколошким стандардима.Бајкалско-амурска магистрала пролази кроз резервате природе, посебно заштићена природна подручја и у непосредној близини јединственог природног објекта светског значаја – Бајкалског језера.„Руске железнице“ се приликом изградње и реконструкције инфраструктуре придржавају правила: „После нас боље него пре нас“.
https://sputnikportal.rs/20240310/svi-putevi-vode-preko-rusije-napadi-huta-doveli-su-do-procvata-ruskog-zeleznickog-saobracaja-1168659953.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/04/16/1171383347_309:0:3040:2048_1920x0_80_0_0_cb90bf62b6316a4a3510e1498eb919a1.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
русија, русија – економија, железница, спутњик објашњава
русија, русија – економија, железница, спутњик објашњава
Градња века: Пет деценија Бајкалско-амурске железнице – једне од најдужих у свету
07:25 23.04.2024 (Освежено: 13:38 23.04.2024) Пре педесет година у Совјетском Савезу почела је градња Бајкалско-амурске магистрале (БАМ). Она пролази кроз тешко доступне пределе источног Сибира и руског Далеког истока – кроз непроходне шуме, мочваре и подручја „вечног леда“. То је једна од најдужих железничких пруга на свету.
Укупна дужина пруге од Тајшета (Иркутска област Русије) до Совјетске Гавањи (Хабаровски крај Русије) износи 4.300 километара, а са огранцима и прикључним линијама – 5.600 километара.
БАМ пролази кроз три временске зоне и шест субјеката Русије – Иркутску и Амурску област, Бурјатију и Јакутију, Хабаровски и Забајкалски крај.
Железничка пруга повезује више од 280 железничких станица и пролази кроз 63 града и села. Такође прелази преко 11 река: Ангару, Лену, Амур, Зеју, Витим, Олекму, Селемџу и Буреју. Магистрала укључује 4.242 вештачке инжењерске конструкције (велики и мали мостови, пропусти и слично.). БАМ се пружа кроз пет најтежих сеизмичких подручја у којима земљотреси достижу јачину и до 10 степени Рихтера. Магистрала пролази преко седам планинских ланаца, а због захтевног терена, више од 30 километара железнице пролази кроз тунеле. Највиша тачка преко које се БАМ пружа је на 1.323 метра надморске висине – Мурурински превој. Такође, преко 1.000 километара железнице налази се у подручју трајног мраза.
Централни комитет Комунистичке партије Совјетског савеза и Савет министара СССР 1974. године издао је декрет „О изградњи Бајкалско-амурске железнице“. На 17. састанку Комсомола (Свесавезни лењински комунистички савез омладине) у Москви 23. априла исте године БАМ је проглашен за савезни пројекат. Главни градитељи су били комсомолци и изградња железнице трајала је десет година.
Главни дио БАМ-а, дужине 3.145 кмилометара, грађен је истовремено у шест праваца: од станице Лена ка истоку; од станице Тинда ка истоку и западу; од станице Нови Ургал ка западу и истоку и од станице Комсомољск на Амуру ка западу.
Уз пругу су истовремено грађена нова насеља и инфраструктура.
Трошкови изградње БАМ у ценама из 1991. године износили су 17,7 милијарди рубаља. То је био најскупљи инфраструктурни пројекат у историји СССР-а.
Укупан број људи који су учествовали у градњи пруге од 1974. до 1984. године премашило је два милиона. У изградњи су учествовали представници 108 националности, 13 република СССР-а и 22 аутономне републике Руске Совјетске Федеративне Социјалистичке Републике.
Бајкалско-амурска магистрала је симбол радног подвига старијих генерација, који је допринео стварању темеља данашње привреде земље.
То је пројекат без преседана у смислу развоја и насељавања нових територија земље, које имају значајан производни и привредни потенцијал.
Током изградње БАМ-а основана су 63 нова насеља, укључујући три нова града: Северобајкалск, Тинда и Февраљск. Укупан број становника у регионима кроз које је прошла железница у моменту завршетка радова 1984. године износио је милион људи. Те градове су насељавали углавном железничари, што је случај и данас.
Без Бајкалско-амурске магистрале данас Русија не би имала исте могућности на тржишту енергената. У савременим условима, БАМ је постао саставни део транспортног система руске привреде.
Од 2013. године компанија „Руске железнице“ спроводи низ приоритетних мера за развој железничке инфраструктуре Источног полигона, чији значајан део чини БАМ.
Превозни капацитет Бајкалско-Амурске магистрале од почетка модернизације повећан је скоро три пута – са 14,4 милиона тона у 2012. на 41,6 милиона тона у 2024. години.
Пројекат развоја Источног полигона даје значајан допринос расту БДП-а земље и ствара домаћу потражњу за производима металуршке, инжењерске, грађевинске и других индустрија. Поред тога, реконструкција БАМ-а и Транссибирске железнице убрзаће развој Далеког истока и источног Сибира. Велики пројекти реконструкције обезбедиће посао за становништво.
У оквиру пројекта ствара се фундаментално нова, квалитетна железничка инфраструктура уз коришћење најнапреднијих техничко-технолошких решења.
Развој Бајкалско-Амурске магистрале не само да омогућава значајно повећање извозних и транзитних могућности Русије на истоку, већ и потпуно враћање реализацији пројеката за развој највећих налазишта која се налазе у зони БАМ-а.
Данас, приликом реализације пројекта модернизације БАМ-а, компанија „Руске железнице“ посвећује велику пажњу очувању локалних природних екосистема и усклађености са еколошким стандардима.
Бајкалско-амурска магистрала пролази кроз резервате природе, посебно заштићена природна подручја и у непосредној близини јединственог природног објекта светског значаја – Бајкалског језера.
„Руске железнице“ се приликом изградње и реконструкције инфраструктуре придржавају правила: „После нас боље него пре нас“.