00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
СВЕТ
Најновије вести из света

Погибије шефова држава у авионским несрећама

© Sputnik / Олег Минеев / Уђи у базу фотографијаОлупина пољског владиног авиона Ту-154 на аеродрому у Смољенску
Олупина пољског владиног авиона Ту-154 на аеродрому у Смољенску - Sputnik Србија, 1920, 20.05.2024
Пратите нас
Дана 20. маја 2024. године, потпредседник Ирана Мохсен Мансури потврдио је погибију председника земље Ибрахима Раисија у паду хеликоптера који се претходног дана срушио у иранској провинцији Источни Азербејџан.
Како преноси агенција Тасним, међу погинулима су, осим председника Ирана, министар спољних послова Хосеин Амир Абдолахијан, гувернер провинције Источни Азербејџан Малек Рахмати, имам града Табриза Мухамед Али Але Хашем и начелник председничке гарде генерал Корпуса Чувара Исламске револуције Мехди Мусави.
Спутњик вам даје хронологију случајева погибије актуелних шефова држава у ваздухопловним несрећама.
Дана 7. септембра 1940. године код града Алтоса (департман Кордиљера, Парагвај), срушио се двокрилац „потез“ 25 ТОЕ (број репа 7) парагвајских ваздухопловних снага, на путу од Асунсиона за Сан Бернардино. У авиону су се налазиле три особе – председник Парагваја маршал Хосе Феликс Естигарибија, његова супруга Хулија Миранда Куето и пилот мајор Кармело Пералта. Сви су погинули.
Код града Баламбана (острво Себу, Филипини) 17. марта 1957. у паду путничког авиона „даглас“ Ц-47 „скајтрејн“ (регистарски број 2100925), погинуло је 25 од 26 путника, међу којима филипински председник Рамон Магсаисаи, бројни званичници и новинари. Према резултатима истраге, до катастрофе је дошло због квара погонске осовине карбуратора десног мотора, што је изазвало нестанак струје у авиону током пењања.
Дана 13. априла 1966. путнички авион „де хавиланд“ ДХ.104 „дав 1“ (регистарски број РФ392) ирачког ваздухопловства срушио се 10 километара од аеродрома Басра у јужном Ираку. У авиону се налазио председник земље Абдул Салам Ареф и он је погинуо. Према једној верзији, узрок катастрофе била је саботажа војника који су симпатисали партију „Баас“.
Дана 27. априла 1969. у паду хеликоптера код насеља Арке (департман Кочабамба у централној Боливији) погинуо је боливијски председник Рене Баријендос Ортуњо. Хеликоптер се сударио са далеководом.
Дана 24. маја 1981. године, „бичкрафт супер кинг ер“ (регистарски број ХЦ-БНГ) еквадорских ваздухопловних снага срушио се код града Гвачанама (провинција Лоха у јужном Перуу). У авиону се налазило 12 особа, укључујући председника Еквадора Хаимеа Ролдоса Агилеру, његову супругу Марту Букарам и министра одбране Еквадора Марка Субију Мартинеза. Сви су погинули. Тачан узрок катастрофе није утврђен, а истрага је више пута настављена. У различито време навођене су различите верзије – од грешке пилота до завере.
Дана 31. јула 1981. лаки авион „де хавиланд Канада“ ДХЦ-6 „твин отер“ (број репа ФАП205) панамских ваздухопловних снага сударио се са планином и срушио приликом слетања у тешким временским условима у близини аеродрома Коклесито (централна панамска провинција Кокле). Сви путници у авиону су погинули, укључујући и де факто лидера Панаме, генерала Омара Торихоса Ерере. Према истрази из 1983. године, до пада је дошло због грешке пилота. Касније су ову верзију више пута оспоравале разне јавне личности, а и даље је популарна претпоставка да су погибију Омара Торихоса Ерере могли организовати амерички политички или пословни кругови.
Дана 19. октобра 1986. године, 35 километара од села Мбузини (североисточни део Јужне Африке), срушио се путнички авион Ту-134А-3 (регистарски број Ц9-ЦАА) компаније „ЛАМ Мозамбик ерлајнс“, који је летео на релацији Мапуто (Мозамбик)-Лусака (Замбија)-Мбала (Замбија)-Мапуто. У авиону су се налазиле 44 особе – владина делегација Мозамбика и совјетска летачка посада. У катастрофи су погинуле 34 особе, укључујући председника Мозамбика Самора Машела. Међу преживелима био је само један члан посаде – авио-механичар Владимир Новосјолов. Према закључку јужноафричке комисије која је истраживала пад, катастрофу су изазвале грешке пилота, који су у облачним ноћним условима прешли на визуелни лет, игноришући сигнале о опасном приближавању земљи. До одступања од путање довели је нетачно подешавање радио-фара. У Мозамбику се чула и верзија да су јужноафричке обавештајне службе могле намерно скренути авион са курса тако што су дуж његове руте поставиле радио-фар који је емитовао лажне сигнале.
Транспортни авион „локхид“ Ц-130 „херкулес“ пакистанских ваздухопловних снага (репни број 23494), који је превозио председника земље Мухамеда Зија-ул-Хака, срушио се 17. августа 1988. убрзо након полетања са аеродрома Бахавалпур. Сви у авиону су погинули – 31 особа. Осим председника Пакистана, међу путницима су били и амерички амбасадор у земљи Арнолд Луис Рафел и генерални директор пакистанске обавештајне службе Абдур Рахман Актар, који је водио програм предаје западне војне помоћи авганистанским муџахединима. Авион није оборен, а на олупини нису пронађени трагови експлозива. Црна кутија није пронађена, а тачан узрок катастрофе никада није утврђен.
Дана 6. априла 1994. у близини аеродрома Кигали у Руанди ракетом земља-ваздух оборен је авион „дасолт фалкон 50“ (регистарски број 9КСР-НН) у којем су летели председник Руанде Жувенал Хабиаримана и председник Бурундија Сиприен Нтариамира. Погинула су оба лидера и још 10 путника. Авион се враћао из Танзаније, где су шефови држава присуствовали конференцији о стабилизацији у Руанди. Починиоци злочина никада нису идентификовани, али су екстремисти руандског народа Хуту окривили Патриотски фронт Руанде и истовремено све Тутсије који живе у земљи, што је довело до почетка геноцида у Руанди, који је довео до око милион жртава.
Дана 26. фебруара 2004. код Мостара се срушио авион „бичкрафт супер кинг ер 200“ (регистарски број З3-БАБ), у којем се налазио македонски председник Борис Трајковски. Заједно са председником погинуло је шест људи из његове пратње и два члана посаде. До пада је дошло због лоше обуке и грешака пилота при приласку слетању у лошим временским условима.
Дана 10. априла 2010. године путнички авион Ту-154М (репни број ПЛФ 101) 36. специјалног ваздухопловног пука Ваздухопловства Републике Пољске, који је летео специјалним летом Варшава-Смоленск, срушио се при слетању на аеродром „Смоленск-Северни“. У авиону су се налазили председник Пољске Лех Качињски и делегација представника пољске политичке и војне елите, који су се упутили на догађај одржан у знак сећања на жртве Катина. Катастрофа се догодила у условима густе магле. Авион се спустио испод дозвољене висине, левим крилом се сударио са врхом брезе, пао на земљу 200-300 метара од краја писте и срушио се. Погинуло је свих 89 путника и седам чланова посаде. Према закључку стручњака Међудржавног ваздухопловног комитета, Комисије за истрагу авионских катастрофа Министарства унутрашњих послова Пољске и Врховне контролне коморе Пољске, узрок катастрофе била је грешка пилота и недостаци у организацији лета.
Ирански председник Ибрахим Раиси - Sputnik Србија, 1920, 20.05.2024
СВЕТ
Ванредни избори у Ирану 28. јуна, ирански медији објавили узрок пада хеликоптера
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала