00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
ВЕСТИ (реприза)
Зашто НАТО масовно пребацује војну технику из европских земаља у Пољску?
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Ђедовић Хандановићeва: Дуг је пут до експлоатације, имамо још пуно посла око пројекта "Јадар"

© Sputnik / Лола ЂорђевићMинистарка рударства и енергетике Дубравка Ђедовић
Mинистарка рударства и енергетике Дубравка Ђедовић  - Sputnik Србија, 1920, 20.07.2024
Пратите нас
Министарка рударства и енергетике Дубравка Ђедовић Хандановић оценила је да је јуче потписани Меморандум о стратешком партнерству Србије и ЕУ огроман искорак за односе Србије и ЕУ када су критичне сировине у питању, а оне су, како каже, захтевне на глобалном нивоу и потражња за њима расте свакога дана.
"Ништа што је јуче потписано са ЕУ не прејудицира што се самог пројекта 'Јадар' тиче, али прејудицира то да ништа нећемо радити када су минералне сировине у питању што није усаглашено и са ЕУ и у овом конкретном случају са Немачком као носиоцем индустрије и индустријског развоја када су у питању електрична возила", истакла је Ђедовић Хандановићева за РТС.
Према њеним речима, следећи корак је стварање мапе пута у наредних шест месеци, како да се на одржив начин развија било који пројекат када су у питању критичне минералне сировине.
"Што се саме дозволе за експлоатацију тиче, њу издаје Министарство рударства и енергетике, али дуг је пут од истраживања до дозвола за експлоатацију. У случају пројекта Јадар, имамо још пуно посла да обавимо", рекла је министарка.
Да би било који пројекат добио дозволу за експлоатацију, мора, како каже, пре свега да има завршену техничку инвестициону документацију, али и да добије све сагласности надлежних институција у Србији, када су у питању водопривреда, заштита животне средине, споменици културе и локална самоуправа.
"Значи, читав низ поступака који су усклађени са законском процедуром морају да буду завршени, испоштовани, да исходују неопходне дозволе, да би онда Министарство рударства могло да уопште разматра дозволу о експлоатацији, која мора да буде употпуњена са завршеном техничком инвестиционом документацијом", навела је она.
Према њеним речима, Србија нема бољег партнера за развој читавог ланца вредности - од производње батерија па до производње електричних возила, од земаља ЕУ, представника ЕУ који су јуче били у Београду, као и најразвијеније индустријске земље у Европи, Немачке.
"Осим присуства званичника из ЕУ, канцелара Немачке Олафа Шолца, важно је и присуство великих компанија када је у питању аутомобилска индустрија, као што су Мерцедес, Стелантис, затим представника финансијских институција и развојних банака и Немачке, Италије, ЕУ", нагласила је министарка.
Додала је да сарадња са њима и меморандум који је јуче потписан гарантују да Србија има све предуслове да развија индустрију и да се реиндустријализује за наредних 30 до 40 година, када је реч о високим технологијама, иновацијама, развоју људских ресурса и развоју ланаца вредности од минерала, сировина до прераде и прозводње катода, батерија и електричних возила.
"Не ради се овде само о једном пројекту, него о сарадњи Србије и ЕУ када су критичне минералне сировине у питању. Србија је поред литијума и бората, богата и молбденом, никлом и кобалтом, као и калцитом. Имамо значајне резерве тих минерала и намеравамо да их користимо", истакла је она.
Она је рекла да потражња за критичним сировинама на глобалном нивоу расте свакога дана и претпоставка је да ће се та тражња до 2030. године повећати и до четири и по пута.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала