https://sputnikportal.rs/20250112/i-italijanska-auto-industrija-pred-kolapsom-1181518374.html
И италијанска ауто-индустрија пред колапсом
И италијанска ауто-индустрија пред колапсом
Sputnik Србија
Италијански синдикати назвали су 2024. црном годином за домаћу аутомобилску индустрију. 12.01.2025, Sputnik Србија
2025-01-12T19:30+0100
2025-01-12T19:30+0100
2025-01-12T19:30+0100
економија
економија
свет – економија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/12/1166553267_0:0:3073:1728_1920x0_80_0_0_3caea2a4947d27212c6e6af5e72afc41.jpg
Европски аутомобилски див „Стеллантис“, који обједињује марке „пежо“, „цитроен“, „опел“, „фијат“, „крајслер“ и „џип“ нашао се у тешкој кризи због пада продаје.Како би повећали производњу, из компаније су најавили да ће ове године уложити две милијарде евра у италијанске фабрике, а шест милијарди биће намењено ланцима снабдевања.Све италијанске фабрике аутомобилског концерна, који је настао 2021. спајањем француске групе ПСА и италијанско-америчке компаније „Фијат Крајслер“ годину су завршиле у минусу.Дојучерашњи понос италијанске ауто-индустрије, „Фијатова“ фабрика „Мирафиори“ у Торину лане је произвела готово 70 одсто мање аутомобила, нешто мање од 26.000 у односу на готово 86.000 возила 2023.Према подацима које су прикупили италијански синдикати, последњи пут када је италијанска аутомобилска индустрија, данас окупљена у гиганту „Стелантис“, произвела тако мало возила, било је 1956. године.Квартал од само десетак радних данаПривремени прекиди у производњи прошле године су погодили све италијанске фабрике, а у Масератију у Модени, на пример, у последњем кварталу су радили само десетак дана.„За сада нема чињеница, имамо само предвиђања. Ситуација у фабрикама је озбиљна, многи радници су на чекању", рекао је синдикални представник Уилма Роко Паломбела, преноси Б92.„Стелантис“ је 2023. године, према подацима компаније, био четврти највећи произвођач аутомобила у свету по продаји – иза јапанске „Тојоте“, немачког „Фолксвагена“ и корејског „Хјундаија“.
https://sputnikportal.rs/20250109/raspolozenje-u-nemackoj-automobilskoj-industriji-sve-gore---razmatraju-se-otpustanja-1181426677.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/12/1166553267_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_e554b1524119efcd23f4b1903409b025.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, аутомобили
економија, свет – економија, аутомобили
И италијанска ауто-индустрија пред колапсом
Италијански синдикати назвали су 2024. црном годином за домаћу аутомобилску индустрију.
Европски аутомобилски див „Стеллантис“, који обједињује марке „пежо“, „цитроен“, „опел“, „фијат“, „крајслер“ и „џип“ нашао се у тешкој кризи због пада продаје.
Како би повећали производњу, из компаније су најавили да ће ове године уложити две милијарде евра у италијанске фабрике, а шест милијарди биће намењено ланцима снабдевања.
Све италијанске фабрике аутомобилског концерна, који је настао 2021. спајањем француске групе ПСА и италијанско-америчке компаније „Фијат Крајслер“ годину су завршиле у минусу.
Дојучерашњи понос италијанске ауто-индустрије, „Фијатова“ фабрика „Мирафиори“ у Торину лане је произвела готово 70 одсто мање аутомобила, нешто мање од 26.000 у односу на готово 86.000 возила 2023.
Према подацима које су прикупили италијански синдикати, последњи пут када је италијанска аутомобилска индустрија, данас окупљена у гиганту „Стелантис“, произвела тако мало возила, било је 1956. године.
Квартал од само десетак радних дана
"Не скривамо да ће 2025. бити тешка. Али све италијанске фабрике ће наставити с радом, и то много више", рекао је средином децембра директор европских операција „Стелантиса“ Жан Филип Импарато.
Привремени прекиди у производњи прошле године су погодили све италијанске фабрике, а у Масератију у Модени, на пример, у последњем кварталу су радили само десетак дана.
„За сада нема чињеница, имамо само предвиђања. Ситуација у фабрикама је озбиљна, многи радници су на чекању", рекао је синдикални представник Уилма Роко Паломбела, преноси Б92.
„Стелантис“ је 2023. године, према подацима компаније, био четврти највећи произвођач аутомобила у свету по продаји – иза јапанске „Тојоте“, немачког „Фолксвагена“ и корејског „Хјундаија“.