https://sputnikportal.rs/20250422/energija-sputnjika-emisija-podkast-mira-kankaras-trklja-22-04-2025-1184760471.html
Водоник - гориво будућности, колико смо далеко до тога | Енергија Спутњика
Водоник - гориво будућности, колико смо далеко до тога | Енергија Спутњика
Sputnik Србија
Развијени свет се увелико припрема да постојеће енергенте замени водоником, горивом које ће, зависно од његове производње бити у потпуности зелен, или ће имати... 22.04.2025, Sputnik Србија
2025-04-22T21:00+0200
2025-04-22T21:00+0200
2025-04-22T17:28+0200
подкаст
енергија спутњика
енергетика
економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/08/1138233256_0:429:2049:1581_1920x0_80_0_0_cdd243838f80bdd39ec27617f44a45a3.jpg
Енергија Спутњика, 22.4.2025.
Sputnik Србија
Енергија Спутњика, 22.4.2025.
Просечан познавалац ствари, међутим, мало је упућен у то о каквом гориву је реч, како се до њега долази, иако је по оценама стручњака већ извесно да ће до 2030. године САД, Европа и Кина доминирати глобалном испоруком водоника.Кина је још 2019. направила први од 2500 аутомобила на водоник у тој години и до краја деценије планира да произведе милионити. Први градски воз са погоном на водоник у Кини је тестиран прошле године, а годину пре и први градски трамвај на водоник.Одлука Пекинга је да водоник постане нови национални приоритет.Тојота и БМВ су прошле године потписале споразум о сарадњи који значи да напуштају производњу аутомобила са електричним батеријама. Он подразумева да ће до 2040. аутомобили на водоник преузети тржиште од електричних и стандардних модела.Хоће ли водоник послати у пензију електричне аутомобиле који још честито нису ни заживели у свету, али и фосилна горива. Русија која је један од највећих произвођача нафте је још 2021. године најавила да планира да заузме 20 одсто светског тржишта водоника и да о том задатку нема преговора.Колико је свет далеко од масовне употребе водоника у индустрији? Сада је то скуп подухват који захтева развој нових технологија, производњу водоника и његово транспортовање и депоновање, за шта су неопходне државне субвенције.Где је ту Србија која засад има само формиран Кластер за промоцију водоника? Шта подразумева Водонична стратегија чији нацрт имамо већ неколико година и ништа више од тога? Имамо ли финансијске снаге да пратимо овај тренд? О томе у емисији Енергија Спутњика разговарају новинарка Мира Канкараш Тркља и стручњаком за ту област, професор Машинског факултета у Београду, др Милош Бањац.О емисији „Енергија Спутњика“„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води МирaКанкараш Тркљa.Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког уторка у 21.00.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/08/1138233256_0:237:2049:1773_1920x0_80_0_0_3355fb261a97048e717e804e01e01dc3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
енергија спутњика, енергетика, економија, аудио
енергија спутњика, енергетика, економија, аудио
Водоник - гориво будућности, колико смо далеко до тога | Енергија Спутњика
Развијени свет се увелико припрема да постојеће енергенте замени водоником, горивом које ће, зависно од његове производње бити у потпуности зелен, или ће имати низак садржај угљеника.
Просечан познавалац ствари, међутим, мало је упућен у то о каквом гориву је реч, како се до њега долази, иако је по оценама стручњака већ извесно да ће до 2030. године САД, Европа и Кина доминирати глобалном испоруком водоника.
Кина је још 2019. направила први од 2500 аутомобила на водоник у тој години и до краја деценије планира да произведе милионити. Први градски воз са погоном на водоник у Кини је тестиран прошле године, а годину пре и први градски трамвај на водоник.
Одлука Пекинга је да водоник постане нови национални приоритет.
Тојота и БМВ су прошле године потписале споразум о сарадњи који значи да напуштају производњу аутомобила са електричним батеријама. Он подразумева да ће до 2040. аутомобили на водоник преузети тржиште од електричних и стандардних модела.
Хоће ли водоник послати у пензију електричне аутомобиле који још честито нису ни заживели у свету, али и фосилна горива. Русија која је један од највећих произвођача нафте је још 2021. године најавила да планира да заузме 20 одсто светског тржишта водоника и да о том задатку нема преговора.
Колико је свет далеко од масовне употребе водоника у индустрији? Сада је то скуп подухват који захтева развој нових технологија, производњу водоника и његово транспортовање и депоновање, за шта су неопходне државне субвенције.
Где је ту Србија која засад има само формиран Кластер за промоцију водоника? Шта подразумева Водонична стратегија чији нацрт имамо већ неколико година и ништа више од тога? Имамо ли финансијске снаге да пратимо овај тренд? О томе у емисији Енергија Спутњика разговарају новинарка Мира Канкараш Тркља и стручњаком за ту област, професор Машинског факултета у Београду, др Милош Бањац.
О емисији „Енергија Спутњика“
„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води МирaКанкараш Тркљa. Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког уторка у 21.00.