00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Алекса Јелић: Земља без културе је земља без идентитета
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Шта су све договорили Путин и Моди и зашто је важна посета руског председника Индији?
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли ће преговори Русије и Америке укључити – Србију
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Шапић: Двојка неће бити укинута, само мења трасу

© Sputnik / Лола ЂорђевићТрамвај у Немањиној улици
Трамвај у Немањиној улици  - Sputnik Србија, 1920, 15.08.2025
Пратите нас
Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је да трамвајска линија 2 неће бити укинута, већ да ће ићи измењеном трасом, а да ће кроз Париску улицу, када буде била претворена у пешачку зону саобраћати шатл возила или реплике старих београдских трамваја.
„Наравно линију 2 не укидамо, она би ишла куда иде, али би уместо да прође поред Калемегдана, ишла испод и окренула иза паркинг сервиса, а други правац би окретао код Бетон хале. Париска улица би била покривена репликама старих београдских трамваја или шатл возилима", рекао је Шапић у интервјуу за Танјуг.
Додао је да је то једна од опција и да ће ускоро детаљно бити представљено како ће све изгледати. Шапић је објаснио и да се то све ради због безбедности, јер је због конфигурације терена мања видљивост када се трамвај пење и потребно је да ту иде мање возило којим ће се лакше управљати.
Додао је и да је идеја да се у пешачкој зони у Париској улици направи фонтана, простор за кафиће, али и да до Узун Миркове улице и са друге стране поред француске амбасаде улице остану отворене за саобраћај.
„Да се остали део Париске улице, претвори у пешачку зону и да кроз пешачку зону пролази, тај стари београдски трамвај који ће практично да споји круг двојке. Пре годину дана сам рекао да уколико дође до прекидања линије да је идеја да постоје шатл возила која би била фреквентнија и она би премостила тај пут и било би вам далеко лакше и брже да се нађете на врху, код Калемегданског парка. Наравно, да не би оставили тај простор без саобраћаја и да се људи пењу пешке", рекао је Шапић.
Говорећи о новим паркинг местима и гаражама рекао је да је завршена гаража Пинки у Земуну и да ће у јануару бити пуштена у рад гаража у Влајковићевој улици где ће бити око 250 места.
„Остаје још да се ради парк, где ће бити откривена археологија, моћи ћете све да посматрате кроз стакло", напоменуо је Шапић.
Он је додао да је и код Храма Светог Саве у изградњи једна гаража, у Скерлићевој улици где ће бити око 200 места.
„Омогућићемо да се отварају нове гараже и паркинг места, где је то могуће", рекао је Шапић, али је објаснио да је идеја града да се повећа проток, али не и задржавање возила у центру града.
„Зато смо увели бесплатан превоз, да се одлучите за градски превоз", рекао је Шапић и напоменуо да и за градски превоз мора да се омогући да може да прође кроз центар.
Говорећи о обнављању возног парка и набавци нових возила, како аутобуса, тако и трамваја, Шапић је рекао да је више стотина возила у претходном периоду купљено, како од стране Града, тако и од стране приватника, који су уговорима условљени да морају да набаве нова возила, уколико желе да возе на београдским улицама.
Ако желиш да ти ми плаћамо, као што смо плаћали увек, мораш да купујеш ново возило. Приватници, захваљујући том нашем уговору, купили су више стотина нових возила. Тако да нису то само возила које смо ми директно, него смо их индиректно обезбедили, захваљујући мерама које смо донели", навео је Шапић.
Градоначелник је најавио да ће се наставити са набавком нових возила и да се очекује и 25 нових трамваја на улицама града до априла и додао да је у току набавка 170 кратких аутобуса.
„Док сам на челу града Београда, нећу одустати од идеје да се обнови читав возни парк и да Београђани немају возило старије од две, три године, што је далеко изнад стандарда чак и ЕУ, тамо су возила просечно стара седам година", рекао је он.
„У овом моменту немамо практично возила старија од пет или шест година, а од 1. јануара сва возила ће бити плава и неће бити старија од три до четири године. Онда ћемо покушати да купимо још једну туру потпуно нових, да би ове који ће у том моменту имати четири или пет година, могли да заменимо", рекао је он.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала