00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Алекса Јелић: Земља без културе је земља без идентитета
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Шта су све договорили Путин и Моди и зашто је важна посета руског председника Индији?
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли ће преговори Русије и Америке укључити – Србију
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
СВЕТ
Најновије вести из света

Повратак на нормалу: Снажан руски одговор на глобалистичке „лаке ноте“ које су - изгубиле смисао

© Sputnik / Kirill Zykov / Уђи у базу фотографијаИнтервизија
Интервизија - Sputnik Србија, 1920, 19.09.2025
Пратите нас
Некада су на Евровизији наступали бендови попут Абе или Селин Дион и учесници и аутори који су морали бити озбиљни да би уопште дошли на такмичење. Када данас погледате квалитет наступа, визуелни и музички, мислим да је врло евидентно у шта се Евровизија претворила. Помисао да се јавља нешто ново, где се музика враћа у први план, охрабрује ме.
Овако композитор, музичар, аранжер и диригент Александар Седлар коментарише за Спутњик кључне разлике између Евровизије каква је некад била, оне у коју се постепено претварала и њене руске „верзије“ – Интервизије.
На руској Интервизији ће учествовати 23 извођача из свих делова света – Јужне Америке, Африке, САД, Азије, Европе, а наступе ће карактерисати песме извођене на матерњим језицима инспирисане народним и етно мотивима. Такмичење почиње 20. септембра, а учесници ће бити одевени у костиме који сликовито дочаравају културе земаља учесница.
© Sputnik / Kirill Zykov / Уђи у базу фотографијаОдбројавање до „Интервизије“ на којој ће учествовати 23 извођача из свих делова света.
Одбројавање до музичког такмичења „Интервизија“ - Sputnik Србија, 1920, 17.09.2025
Одбројавање до „Интервизије“ на којој ће учествовати 23 извођача из свих делова света.

Музика без брадатих жена и сатанизма

Поред евидентних разлика између Интервизије и Евровизије, постоји и јасна разлика између данашње и некадашње Евровизије. Гледано са музичке стране, Седлар каже да се раније захтевао висок квалитет и врхунско извођење нумера, док данас, у најбољем случају, публика добије „забавну“ песму кратког рока.
Из свих делова света, а не само Европе, долазиће извођачи са нумерама на свом језику, везаним за фолклор. Ако је идеја да се музика врати у први план – ја то од срца поздрављам. Првобитна замисао Евровизије била је слична, али се то са годинама претворило у нешто сасвим друго, често негледљиво и неслушљиво, каже Седлар за Спутњик.
© Sputnik / Maxim Blinov / Уђи у базу фотографијаГледано са музичке стране, Седлар каже да се раније захтевао висок квалитет и врхунско извођење нумера, док данас, у најбољем случају, публика добије „забавну“ песму кратког рока.
Представник Шведске Монс Селмерлев, победник „Евровизије 2015“ одржане у Бечу - Sputnik Србија, 1920, 17.09.2025
Гледано са музичке стране, Седлар каже да се раније захтевао висок квалитет и врхунско извођење нумера, док данас, у најбољем случају, публика добије „забавну“ песму кратког рока.
Од идеје да свака земља треба да буде представљена кроз музику, дошло се до данашњих бизарних перформанса, каже он. Чудно је како се једно тако велико и озбиљно музичко такмичење деградирало, али, додаје наш саговорник, и даље је задржало интересовање одређене публике.
Нисам чуо за „Интервизију“ до пре неких месец дана када ми је Слободан Тркуља рекао да ће можда учествовати на њој са једном својом нумером и врло ми је драго што се нешто тог типа организује. Не желим да звучим као неки стари конзервативац, али кад сам једном приликом упалио телевизор да са ћерком гледам Евровизију, наступала су четворица Енглеза у врло провокативним костимима. У том тренутку сам моментално променио канал. Музика је била грозна, а и целокупан наступ, провокације, понашање… мислим, просто потпуно непотребно.
© Гавро ДешићМузичар Слободан Тркуља представљаће Србију на Интервизији.
Музичар Слободан Тркуља - Sputnik Србија, 1920, 17.09.2025
Музичар Слободан Тркуља представљаће Србију на Интервизији.

Идеологија испред музике

Иако је незахвално генерализовати, чињеница је да доста нумера данашње Евровизије личе једна на другу, долази до рециклаже стилова од поп музике из осамдесетих, па до техно жанра. Врло је мало музике која је квалитетна и вредна пажње, а самим тим што се ради о хитовима који јако кратко трају, време их само по себи исфилтрира, објашњава наш саговорник. Један од разлога пада музичког квалитета је та што је уметност уступила место идеологији.
Игром случаја сам био са Босном и Херцеговином 2006. на Евровизији, па онда следеће године са Србијом и видео сам генерално како све то изгледа. Музика је дефинитивно пала у други план. Колико који лоби стоји иза свега ја лично не знам, али као неко ко је био тамо неколико пута и ко је провео неколико дана окружен осталим делегацијама, њиховом пратњом и публиком, делује као да ЛГБТ апсолутно ту доминира.
Са друге стране, Интервизија би требало да буде потпуно супротна – истинска разноликост култура и музике насупрот глобалистички униформисаној новој „нормалности“. Која је притом, искључиво на енглеском језику.
© Sputnik / Стрингер / Уђи у базу фотографијаСедлар каже да му је изразито драго што Русија иде у правцу у којем иде и да ће кроз организовање Интервизије поставити још један стандард и још једну могућност избора, па – нека бира ко како хоће.
Извршни директор Песме Евровизије 2017. Јон Ола Санд на жребању у Кијеву - Sputnik Србија, 1920, 17.09.2025
Седлар каже да му је изразито драго што Русија иде у правцу у којем иде и да ће кроз организовање Интервизије поставити још један стандард и још једну могућност избора, па – нека бира ко како хоће.

Интегритет и у политици и у музици

Испоставило се да су музичке санкције које је Запад покушао да уведе Руској Федерацији прошле исто као и економске – беспотребно и никако. Док је Запад, а првенствено Европа, сама себи пуцала у ногу увођењем санкција Русији, њена економија није била ни огребана. Исто се десило и са музиком. На забрану учествовања руских извођача на Евровизији, Русија је узвратила успостављањем културно и музички супериорнијег такмичења.
Првобитна Евровизија је имала један хумани моменат у себи који данас више нема. Сада је то више извештачена, политички обојена манифестација. Избацили су Русију, али су зато пустили Израел да наступа. То ми је било толико лицемерно и одвратно да апсолутно немам довољно речи да опишем колико је грозно. Зато ми је драго што је Русија показала да не зависи од Европе и да има свој интегритет, и у политици и у музици. То се управо види и по томе што су успели да организују сопствене фестивале и што покушавају да се врате хуманим вредностима.
Седлар каже да му је изразито драго што Русија иде у правцу у којем иде и да ће кроз организовање Интервизије поставити још један стандард и још једну могућност избора, па – нека бира ко како хоће.
Имајући у виду руску историју и културу, имам поверења да ће ова манифестација бити апсолутно на нивоу. Радују ме вести да ће постојати још један фестивал који није европски, нити под управом геј лобија, као што је до сада, нажалост, био случај, закључује Седлар.
Погледајте и:
Човек са телефоном у руци - Sputnik Србија, 1920, 14.09.2025
ДРУШТВО
Тоталитарна контрола у „слободној“ Европи: Све што напишете прво ће да виде у - Бриселу
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала