00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Ранко Радовић: Градимо културни мост између Србије и Шпаније
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Велики лом у Бриселу – Србија показала зубе
17:00
60 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Перуничић – отворено о фудбалу, кошарци, Жељку, рукомету, репрезентацији, каријери, брату
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Станковић: Сви потези и мере Министарства усмерени на нормализацију наставе

© Sputnik / Лола ЂорђевићДејан Вук Станковић
Дејан Вук Станковић - Sputnik Србија, 1920, 26.11.2025
Пратите нас
Министар просвете Дејан Вук Станковић изјавио је , поводом саопштења Академијског одбора за образовање САНУ , да су сви потези и мере Министарства били усмерени на нормализацију наставног процеса у школама који је био угрожен понашањем несавесних политички мотивисаних појединаца који су политиканске интересе ставили испред интереса ученика.
Министар је нагласио да Министарство просвете не ангажује и не отпушта наставнике у школама, као и да је по закону, дужност директора школе да организује наставни процес и да у складу са тим он обезбеђује и ангажује наставнике и друге запослене.
"Наставницима на одређено време уговор се прекида са завршетком школске године, а поново се ангажују уколико за тим постоји потреба. У највећем броју случајева уговори нису продужени оним наставницима за чије ангажовање није било потребе, јер су на пример били ангажовани као замена стално запосленог, а оправдано одсутног колеге", рекао је министар.
Станковић је додао да директор школе који брине о квалитету наставног процеса има право да не ангажује наставника који није радио у складу са законом и педагошким захтевима.
"На одлуке директора о ангажовању наставника Министарство просвете ни једног тренутка није утицало", истакао је он.
Станковић је подсетио да су плате просветним радницима значајно увећане у циљу унапређивања њиховог материјалног статуса, да су вишеструко увећана издвајања за систем високог образовања, да највећи број школа у Србији има добре услове за рад, као и да се сваке године, у складу са финансијским могућностима издвајају значајна средства за обнову, изградњу и опремање школа.
"Позивам чланове Академијског одбора за образовање да посете школе у Србији, разговарају са директорима, наставницима и ученицима и закључке донесу на основу увида у стварно стање", рекао је он.
Министар је нагласио да је Министарство просвете увек уважавало мишљење Српске академије наука, њене извештаје и препоруке озбиљно је схватало и имало их у виду приликом утврђивања јавних политика.
"Оно што је од кључне важности за наш систем образовања на свим нивоима јесте да из свих институција, па и из САНУ, у етар оде порука да школе и факултети нису места за дневна политиканства, јер је управо то политиканство, а не Министарство просвете, нанело огромну штету пре свега ученицима и студентима којима је ускраћено право на образовање", поручио је министар Станковић.
Академијски одбор за образовање Српске академије наука и уметности (САНУ) оценио је раније данас да су недавне одлуке Министарства просвете "нанеле немерљиву штету већ нарушеном образовном систему" и сматрају да је недопустиво да се у време када у школама недостаје велики број наставника, не само због материјалних разлога, већ и због услова за рад и непрепознавања њихове улоге и положаја у друштву, отпуштају наставници привремено ангажовани и по неколико година, суспендују или су изложени претњама они који су у сталном радном односу.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала