https://sputnikportal.rs/20251129/haos-na-aerodromima-sirom-sveta-zbog-kvara-softvera-erbas-tvrdi-da-je-zracenje-ostetilo-sistem-1193129511.html
Хаос на аеродромима широм света због квара софтвера; Ербас тврди да је зрачење оштетило систем
Хаос на аеродромима широм света због квара софтвера; Ербас тврди да је зрачење оштетило систем
Sputnik Србија
Многобројне авио-компаније укључујући ИзиЏет, Бритиш ервејз, Ер Лингус, Луфтханса, Американ ерлајнс, Делта и Виз ер, погођене су софтеврским проблемом авиона... 29.11.2025, Sputnik Србија
2025-11-29T09:21+0100
2025-11-29T09:21+0100
2025-11-29T15:32+0100
свет
друштво
економија
свет – економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1d/1161847210_0:158:3178:1946_1920x0_80_0_0_6207f57ac857eeaca81d689863cc37ac.jpg
Портпарол Ербаса је раније за Скај њуз рекао је да ће неопходна софтверска измена утицати на до 6.000 авиона.Поправка углавном подразумева враћање софтвера на претходну верзију, али мора бити изведена пре него што авион поново превезе путнике, пренео је синоћ Скај њуз.За већину погођених авиона, ажурирање траје два-три сата, док ће неки модели захтевати и нову опрему, што ће продужити време недоступности.Проблем се односи на моделе А319, А320 и А321 који су у употреби, док авиони који тек треба да буду испоручени нису погођени.Британска управа цивилног ваздухопловства (ЦАА) упозорила је да је могуће одлагање и отказивање летова, док стручњаци истичу да авио-саобраћај остаје на високом нивоу безбедности, али да путници можда неће имати право на новчану накнаду јер се сматра да је проблем изван контроле авио-компанија.ИзиЏет је саопштио да ће путнике директно обавестити о променама у летовима и да ће учинити све да минимализује утицај.Американ ерлајнс очекује да ће софтверска промена утицати на 340 авиона и да може доћи до мањих кашњења, док Виз ер упозорава да би неки летови током викенда могли бити погођени.Индиго, индијска авио-компанија са више од 150 А320 у флоти, најавила је да активно спроводи неопходне софтверске надоградње, док Бритиш ервејз и Ер Лингус наводе да је погођен само мањи број авиона и да се поправке изводе ноћу како би се избегли већи поремећаји.Ербас је затражио од Европске агенције за безбедност авијације (ЕАСА) издавање директиве о ваздухопловној подобности за погођене авионе.Портпарол Ербаса рекао је да ће потребна промена софтвера утицати на до 6.000 авиона.Компанија је саопштила да анализа недавног инцидента показује да интензивно соларно зрачење може оштетити податке кључне за функционисање система за управљање летом.Ер Србија: Летови по плану, директива Европске агенције не обухвата наше авионеЕр Србија је саопштила да се ред летења ове авио-компаније одвија према утврђеном плану и да на њега не утиче најновија директива европског произвођача авиона Ербас и Европске агенције за безбедност ваздухопловства.Ова директива се, како су навели из Ер Србије, односи на поправку софтвера авиона типа А320, али не обухвата и ни на који начин се не рефлектује на авионе којима располаже флота Ер Србије."Обавештавамо путнике да су сви наши авиони потпуно оперативни, као и да се ред летања одвија према утврђеном плану", наводи се у саопштењу.Многе авио-компаније укључујући ИзиЏет, Бритиш ервејз, Ер Лингус, Луфтханзу, Американ ерлајнс, Делту, Виз ер, Ер Франс и Ол Нипон ервејс потврдиле су да су погођене проблемом са софтвером у авионима серије А320 компаније Ербас.Портпарол Ербаса је за Скај њуз рекао да ће неопходна измена софтвера бити потребна за око 6.000 авиона, као и да ће за већину авиона ажурирање трајати два-три сата, док ће неки модели захтевати и нову опрему.Ербас обавестио авио-компаније да би поправке у авионима могле брзо да се обавеЕвропска ваздухопловна корпорација Ербас обавестила је авио-компаније да би хитне поправке неких од авиона А320 због грешке у софтверу могле да се обаве брже него што се првобитно мислило, потврдили су данас извори из те корпорације.Иако је остао податак да за око 6.000 авиона треба поправка, процењује се да ће број авиона којима је потребна дуготрајна промена хардвера уместо брзе поправке софтвера бити мањи него што је у почетку процењено на 1.000, преноси Ројтерс.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1d/1161847210_354:0:3083:2047_1920x0_80_0_0_d2ad8d24f9f87a8b5d8924c76f684ba9.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, друштво, свет – економија, саобраћај и инфраструктура
свет, друштво, свет – економија, саобраћај и инфраструктура
Хаос на аеродромима широм света због квара софтвера; Ербас тврди да је зрачење оштетило систем
09:21 29.11.2025 (Освежено: 15:32 29.11.2025) Многобројне авио-компаније укључујући ИзиЏет, Бритиш ервејз, Ер Лингус, Луфтханса, Американ ерлајнс, Делта и Виз ер, погођене су софтеврским проблемом авиона серије А320 компаније Ербас, док одређене компаније попут колумбијске Авиансе привремено обустављају продају карата због ажурирања.
Портпарол Ербаса је раније за Скај њуз рекао је да ће неопходна софтверска измена утицати на до 6.000 авиона.
Поправка углавном подразумева враћање софтвера на претходну верзију, али мора бити изведена пре него што авион поново превезе путнике, пренео је синоћ Скај њуз.
За већину погођених авиона, ажурирање траје два-три сата, док ће неки модели захтевати и нову опрему, што ће продужити време недоступности.
Проблем се односи на моделе А319, А320 и А321 који су у употреби, док авиони који тек треба да буду испоручени нису погођени.
Британска управа цивилног ваздухопловства (ЦАА) упозорила је да је могуће одлагање и отказивање летова, док стручњаци истичу да авио-саобраћај остаје на високом нивоу безбедности, али да путници можда неће имати право на новчану накнаду јер се сматра да је проблем изван контроле авио-компанија.
ИзиЏет је саопштио да ће путнике директно обавестити о променама у летовима и да ће учинити све да минимализује утицај.
Американ ерлајнс очекује да ће софтверска промена утицати на 340 авиона и да може доћи до мањих кашњења, док Виз ер упозорава да би неки летови током викенда могли бити погођени.
Индиго, индијска авио-компанија са више од 150 А320 у флоти, најавила је да активно спроводи неопходне софтверске надоградње, док Бритиш ервејз и Ер Лингус наводе да је погођен само мањи број авиона и да се поправке изводе ноћу како би се избегли већи поремећаји.
Ербас је затражио од Европске агенције за безбедност авијације (ЕАСА) издавање директиве о ваздухопловној подобности за погођене авионе.
Портпарол Ербаса рекао је да ће потребна промена софтвера утицати на до 6.000 авиона.
Компанија је саопштила да анализа недавног инцидента показује да интензивно соларно зрачење може оштетити податке кључне за функционисање система за управљање летом.
Ер Србија: Летови по плану, директива Европске агенције не обухвата наше авионе
Ер Србија је саопштила да се ред летења ове авио-компаније одвија према утврђеном плану и да на њега не утиче најновија директива европског произвођача авиона Ербас и Европске агенције за безбедност ваздухопловства.
Ова директива се, како су навели из Ер Србије, односи на поправку софтвера авиона типа А320, али не обухвата и ни на који начин се не рефлектује на авионе којима располаже флота Ер Србије.
"Обавештавамо путнике да су сви наши авиони потпуно оперативни, као и да се ред летања одвија према утврђеном плану", наводи се у саопштењу.
Многе авио-компаније укључујући ИзиЏет, Бритиш ервејз, Ер Лингус, Луфтханзу, Американ ерлајнс, Делту, Виз ер, Ер Франс и Ол Нипон ервејс потврдиле су да су погођене проблемом са софтвером у авионима серије А320 компаније Ербас.
Портпарол Ербаса је за Скај њуз рекао да ће неопходна измена софтвера бити потребна за око 6.000 авиона, као и да ће за већину авиона ажурирање трајати два-три сата, док ће неки модели захтевати и нову опрему.
Ербас обавестио авио-компаније да би поправке у авионима могле брзо да се обаве
Европска ваздухопловна корпорација Ербас обавестила је авио-компаније да би хитне поправке неких од авиона А320 због грешке у софтверу могле да се обаве брже него што се првобитно мислило, потврдили су данас извори из те корпорације.
Иако је остао податак да за око 6.000 авиона треба поправка, процењује се да ће број авиона којима је потребна дуготрајна промена хардвера уместо брзе поправке софтвера бити мањи него што је у почетку процењено на 1.000, преноси Ројтерс.