00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Нова ера у црно-белом, али – питања су стара и то пред вечити дерби
16:00
30 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Проф. др Данило Михајловић: Грех је рана која крвари
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Зашто неке речи боље памтимо, а неке заборављамо: Резултати истраживања су запањујући

© Getty Images / SIphotographyпамћење и говор
памћење и говор - Sputnik Србија, 1920, 09.12.2025
Пратите нас
Резултати научног истраживања указују на блиску везу између памтљивости и еуфоније - или лепоте звука.
Речи које пријатно звуче лакше се памте, показала је студија Универзитета у Бечу.
Измишљене речи попут „clisious“, „smanious“ i „drikious“ представљене су пред око стотину говорника енглеског језика како би се тестирало како сам звук, без обзира на значење, утиче на перцепцију речи.
Такође су испитали да ли пријатност звукова утиче на то колико се речи лако могу научити.
Учесницима су приказане разне лажне речи које су дизајниране да буду „лепе“, „неутралне“ или „нелепе“.
Прво су замољени да науче и запамте речи, затим да их се сете и на крају да оцене колико су лепе.
„Открили смо да су речи које су учесници најбоље запамтили биле и оне које су оценили као најлепше“, рекла је вођа студије Тереза Мацингер.
Резултати указују на блиску везу између памтљивости и еуфоније – или лепоте звука.
„Остаје да се види да ли ствари боље памтимо зато што их сматрамо лепим или их сматрамо лепим зато што их можемо боље запамтити, рекла је професорка Мацингер“, чија је студија објављена у часопису „PLOS One“.
Веза између естетске перцепције и способности учења језика могла би утицати на учење страних језика, маркетиншке стратегије и промене језика кроз генерације.
„Одређени звучни обрасци могу опстати у језицима зато што звуче пријатно, док други могу нестати зато што их сматрамо мање привлачним“, рекла је Мацингер.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала