Оснивач Воцапа: Обришите свој профил на Фејсбуку

Фејсбук ових дана тресе велика криза. Вредност најпознатије светске друштвене мреже пала је за 37 милијарди долара, а њен власник Марк Закерберг изгубио је шест милијарди долара.
Sputnik

Успркос великом паду, Фејсбук је остао једна од најврједнијих свјетских компанија с вредношћу од 500 милијарди долара, али проблемима се не назире крај.

Суоснивач „Воцапа“ Брајан Актон на Твитеру је објавио једноставан статус: „Време је. Обришите Фејсбук“.

​Фејсбук је 2014. године купио Воцап за 19 милијарди долара.

Воцап је данас најраширенија светска мобилна апликација за размену порука, фотографија и видео-записа с 1,5 милијарди корисника.

Актон је напустио Воцап прошле године и основао непрофитну организацију Сигнал фаундејшон, чији је циљ развијање технологије која штити слободно изражавање и омогућава сигурну глобалну комуникацију.

Осим Актона, Фејсбук је „прозвао“ и Закербергов бивши ментор Роџер Макнами. Он је изјавио да је Фејсбук суочен с кризом поверења јавности која би могла да уништи компанију. Брисање профила на Фејсбуку можда није опција за свакога, али они који желе да се одвоје од те платформе мораће да избришу апликације које су у власништву Фејсбука, Воцапа и Инстаграма.

Скандал глобалних размера: Без допуштења узимали податке од 50 милиона људи?

„Фејсбук“ изгубио око 37 милијарди долара: Појавили се тајни снимци и докази

Фејсбуков пад деоница последица је скандала у вези са америчким председничким изборима 2016. године.

Наиме, откривено је како је „Кембриџ аналитика“, компанија специјализована за стратешку комуникацију, прикупила податке о 50 милиона корисника Фејсбука без њиховог допуштења како би их користила за израду софтвера који би омогућио предвиђање и утицај на гласање бирача.

Ти подаци су прикупљени путем апликације за психолошко тестирање коју је преузело 270.000 корисника друштвене мреже, а развио ју је руски психолог Александр Коган, који их је потом уступио „Кембриџ аналитици“.

Из Фејсбука су истакли да је апликација могла да има приступ и подацима „пријатеља“ корисника који су преузели апликацију и потврдили да су затворили рачун компаније и да су ангажовали стручњаке за дигиталну ревизију како би се разјаснила афера.

Коментар