00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
16:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Очекујем експлозију медаља у атлетици, Ивана није рекла последњу реч
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Навали народе: Украјина на распродаји
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

„Фејсбук“ изгубио око 37 милијарди долара: Појавили се тајни снимци и докази

© REUTERS / Shu ZhangОснивач Фејсбука Марк Закерберг
Оснивач Фејсбука Марк Закерберг - Sputnik Србија
Пратите нас
„Фејсбук“ је изгубио око 37 милијарди долара након скандала са цурењем личних података више од 50 милиона корисника. У међувремену, Британска телевизија јавила је да је директор фирме „Кембриџ аналитика“ Александар Никс у тајно сниманом разговору изјавио да је његова компанија играла одлучујућу улогу у изборној кампањи Трампа 2016. године.

То је уплашило инвеститоре, па је вредност акција „Фејсбука“ пала за око седам одсто, преноси Си-Ен-Ен.

Извршни директор и оснивач „Фејсбука“ Марк Закерберг претрпео је губитак од четири милијарде долара.

Пад вредности акција уследио је пошто су амерички званичници позвали на истрагу због тога што су лични подаци 50 милиона људи са Фејсбука прикупљени и злоупотребљени без одобрења.

Предавање оснивача Фејсбука Марка Закерберга - Sputnik Србија
Велики скандал са Фејсбуком — Европски парламент и Британија: Нека Закерберг објасни

Британска телевизија тајно снимила Никсову изјаву о Трампу

Британска телевизија „Канал 4“ известила је да је суспендовани генерални директор фирме „Кембриџ аналитика“ Александар Никс у тајно сниманом разговору изјавио да је његова компанија играла одлучујућу улогу у изборној кампањи америчког председника Доналда Трампа 2016. године.

Ова телевизија организовала је „тајну операцију“ у којој је снимала Никса, који тврди да се састао са тадашњим републиканским кандидатом за председника „много пута“ и да је његова фирма играла главну улогу у последњим месецима кампање.

„Ми смо вршили сва истраживања. Ми смо прикупљали све податке. Бавили смо се читавом аналитиком. Радили смо све у вези са таргетирањем. Водили смо дигиталну кампању и они су информације за стратегију прикупљали на основу наших података“, рекао је Никс новинарима британске телевизије на тајном задатку током састанка са њима у Лондону.

Како је АП претходно пренео, управни одбор компаније „Кембриџ аналитика“ саопштио је данас да је суспендовао свог генералног директора Александра Никса док се не оконча пуна и независна истрага о његовим акцијама.

„Никсови коментари не представљају вредности нити операције фирме, а његова суспензија одражава озбиљност с којом гледамо на ово кршење“, наводи се у саопштењу.

Суспензија, како се истиче, ступа на снагу одмах.

Истовремено, јавни тужиоци за Масачусетс и Њујорк послали су данас писмо компанији „Фејсбук“ у ком траже информације о личним подацима који су завршили у рукама аналитичке компаније „Кембриџ аналитика“, јавља Ројтерс позивајући се на неименовани извор близак овом питању.

У писму, упућеном у оквиру заједничке истраге двеју савезних америчких држава, траже се документа о кршењу Фејсбукових услова пружања услуга, као и копије свих комуникација између те компаније и „Кембриџ аналитике“ и низ других материјала, наводи исти извор.

Британски посланици су већ позвали генералног директора компаније „Фејсбук“ Марка Закерберга да сведочи пред парламентарним одбором о том случају.

Медији наводе да је политичка компанија „Кембриџ аналитика“ на непримерен начин долазила до података са популарне друштвене мреже, а међу клијентима те компаније су и чланови предизборног тима америчког председника Доналда Трампа.

Како се наводи, „Кембриџ аналитика“ је без дозволе користила податке 50 милиона корисника Фејсбука ради израде психолошких профила како би гласачима циљано биле слате рекламе и приче.

Експерти кажу да „Кембриџ аналитика“ није сама злоупотребљавала податке, и указују на повезаност овог случаја с могућим мешањем у америчке председничке изборе 2016.

Роберт Ричи, директор маркетинга у компанији „Блу фаунтин медија“, навео је да маркетиншке компаније већ користе сличне технике профилисања за продају производа и услуга.

Ипак, он је истакао да је разлика у томе што је у актуелном случају реч о употреби података за покушај утицања на одлуку гласача.

 

Танјуг

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала