Још три дана до истека кинеског ултиматума

Још три дана авио-компаније широм света имају рок да на својим сајтовима уместо одреднице „Тајван“ поставе „Тајван-Кина“ или ће се суочити са последицама, пише АП, наводећи да је све више авио-превозника одлучило да се повинује захтевима Пекинга и Тајван експлицитно назову делом Кине.
Sputnik

Међу 20 водећих превозника који су стали уз Пекинг налазе се „Ер Канада“, „Бритиш ервејс“ и „Луфтханза“.

Десетине авио-компанија имају још три дана да одлуче да ли ће поштовати налог Пекинга или ће се суочити са последицама које би могле негативно да утичу на њихово пословање у Кини, укључујући правне санкције.

Америчка грешка у корацима: Нови савез Русије и Кине — због Тајвана

Све већа употреба одреднице „Тајван, Кина“ на мапама на сајтовима тих ваздушних компанија представља још једну победу кинеског председника Си Ђинпинга и настојања Комунистичке партије да присили стране компаније да се повинују кинеској геополитичкој визији, чак и у операцијама изван Кине, оцењује АП.

За Пекинг постоји само једна Кина, чији је Тајван део. Вашингтон званично признаје Пекинг, а не Тајпеј, мада упркос непостојању формалних веза, САД су се обавезале да одговоре на претње Тајвану и главни су снабдевач острва војном опремом.

Кинески председник Си Ђинпинг је упозорио тајванског изасланика да питање уједињења не може да се одлаже бесконачно а кинеска војска је послала борбене авионе код тајванске обале.

И док Кина интензивира напоре да изолује дипломатски Тајван, списак мултинационалних компаније које су се повиновале вољи Пекинга је све дужи, наводи АП.

Агенција подсећа да се амерички продајни ланац одеће „Геп“ извинио овог месеца због продаје мајица са мапом Кине без Тајвана и повукао ту робу из продавница широм света, као и да су у јануару „Делта ерлајнс“, „Мериот“, „Зара“ и „Медтроник“ такође упутили јавно извињење због тога што су Тајван окарактерисали као земљу.

Дан након извињења компаније „Делта ерлајнс“ због „наношења емоционалне штете кинеском народу“, Администрација за цивилну авијацију Кине објавила је саопштење на свом сајту у коме се од страних авио-компанија које послују у Кини захтева да избегавају одреднице које Тајван, Хонгконг и Макао третирају као земље.

Борба да краја: Кад Америка и Кина уђу у ринг, каква лавина очекује свет

Неки страни авио-превозници почели су да мењају падајуће меније на својим сајтовима и да Тајван не третирају више као „земљу“ већ „земљу/регион“.

Али Пекинг је, додаје АП, желео више.

Кинеска Администрација за цивилну авијацију упутила је писмо на адресе 36 страних авио-превозника наложивши им да се према Тајвану експлицитно односе као делу Кине.

Десет дана касније уследио је одговор САД у којем је Бела кућа окарактерисала овај захтев као „орвеловску бесмислицу“ и одбацила захтев Пекинга.

Сутрадан је узвратило кинеско Министарство спољних послова саопштивши да су Тајван, Хонгконг и Макао „неотуђиви“ делови територије Кине те да стране компаније које оперишу у Кини „треба да поштују кинески суверенитет и територијални интегритет, придржавају се кинеских закона и уважавају национална осећања грађана Кине“.

Водећи амерички авио-превозници ипак још нису променили своју политику: „Јунајтед ерлајнс, „Америкен ерлајнс, „Делта и Хавајан ерлајнс“, као и аустралијски „Квантас ервејс“ на својим веб-страницама немају данас одредницу Тајван као део Кине.

Ове компаније навеле су за АП да разматрају захтев Пекинга.

Танјуг

Коментар