Фејсбук покреће хајку за „руским троловима“

Компанија „Фејсбук“ почела је посебно да обележава политичке рекламе како би се обрачунала с такозваним „руским троловима“ који су наводно користили друштвене мреже да би утицали на исход америчких председничких избора 2016. године, саопштио је телевизијски канал Си-Ен-Ен.
Sputnik

У покушају да онемогући иностраним држављанима да објављују рекламе политичког карактера, компанија ће, како преноси Си-Ен-Ен, тражити од оних који се рекламирају да приложе личне податке – копије докумената и последње четири цифре социјалног осигурања, као и америчку поштанску адресу. 

Већина житеља Запада сматра да „Гугл“ и „Фејсбук“ злоупотребљавају информације

Новим правилима подлежу политичке рекламе у којима се спомињу кандидати за политичке функције, или оне у којима се говори о проблемима наоружања, грађанских права и патриотизму. 

Политичке рекламе биће обележене специјалним знаком, по којем ће моћи да се зна која их је организација платила. Иста правила важиће и на Инстаграму који је у власништву компаније „Фејсбук“. 

Кликтањем на овај знак корисници Фејсбука ће моћи да сазнају колико је људи видело оглас. Политичке рекламе ће бити архивиране и биће доступне за преглед до седам година. 

Амерички законодавци критиковали су раније Фејсбук због тога што ова друштвена мрежа није успела да омогући транспарентност када је реч о политичарима који преко ње делују, као и због тога што је ширила нетачне информације. 

Си-Ен-Ен тврди да су 2016. године „руски тролови“, који су се представљали као Американци, уз помоћ више хиљада лажних налога на Фејсбуку, Инстаграму, Јутјубу и Твитеру, спровели рекламну кампању усмерену на америчке бираче. 

Друштвена мрежа Твитер у четвртак је објавила да уводи нова правила за политичку рекламу, која ће добити посебно обележје, а оглашивачи ће бити дужни да компанији доставе свој бирачки број. Твитер је такође саопштио да ће овог лета покренути Центар за транспарентно рекламирање, који ће достављати додатне информације у вези с овом темом. 


Коментар